Bra festhelg i IV och limosiner

Den här helgen har gått mycket i festens tecken. Ovanligt, jag vet. Äntligen kom vi till Isla Vista, partystället nummer ett häromkring. Det är en stad utanför Santa Barbara, typ vid Goleta. Där bor en massa studenter, och det är fest i varje hus, varje trädgård och ute på gatan.


Chauffören tog bara suddiga bilder...

Vi var där både på fredag och lördag. Men coolast var nästan hur vi tog oss dit. Vi åkte limo! Jag vet, det är inte så ovanligt, men jag har inte åkt nån förut. Och framförallt inte en partylimo. 5 $ per person för att åka till IV är lätt värt!

I USA får man inte bära runt på alkohol om man är under 21. Jag bar alltså påsen i IV. Polisen stannade mig ett par gånger och ville kolla leg. Ingen fara. Hoppas att detta blir mitt enda möte med polisen i USA bara...


Så här ser det ut överallt i IV

En annan sak: Cucas Burrito är IV:s var som kebabkungen fast bättre, och jävlar vad gott det är!

Ikväll måste jag handla mat igen och sen blridet kanske bio. Läxorna är redan fixade. Gött. Men jag ska nog läsa lite i böckerna med.

PS. Tack för listan Svensson!