Köpt cykel, failfilmkväll och en ny amerikan har flyttat in

Idag vaknade vi av att Dave kom hit på morgonen för att fixa duschen och kylskåpet, ge mig en nyckel (äntligen! efter två veckor) och visa in vår nya inneboende, amerikanen Kyle. Han verkade rätt chillig. Men mer om honom längre ner...

Idag var vi på K-Mart och köpte varsin cykel. Det låter kanske inte så konstigt. Men ta då med det här i beräkningen:

Det är 45 minuter bussväg till K-Mart, som inte ligger i Santa Barbara utan i Goleta.
Man kan inte ta med cyklarna på bussen tillbaka om man är så många som vi

Vi hade hittat cyklar på nätet för 120$ men på K-mart kostade de bara 79. Vi åkte dit. Vi hittade cyklar. Och sen skulle vi hem.

Det var cykelväg hela vägen hem längs samma väg vi åkt, men det var ju tråkigt. Vi tog kustvägen istället. Det var mycket roligare, men krångligare. vi åkte hit och dit, i skogen, i stan, vid havet, vid en annan skola och så rätt som det var så var vi vid Ralphs och nästan hemma.

Vi åkte hem, och sen in till stan för att handla och sen hem igen. Då var Kyle hemma tillsammans med några kompisar.  De hade köpte sig ett stash och tillbehör. Skumma jänkare.

Vi andra som inte håller på med sånt skulle ha filmkväll ikväll, så i stan hade vi köpt en sladd som vi skulle ha mellan datorn och tv:n (eftersom det inte finns nån dvd här). Det kom en massa folk som ville vara på filmkväll hos oss och vår stora tv, men vi fick inte igång datorn. Vi fick kolla på tv istället. Det blev Grease, vilket är en schysst film. Men reklamavbrotten förstör känslan av riktig filmkväll. Och det blev inte som vi hade tänkt från början så lite fail blev den men rätt okej till slut ändå.

Kyle och hans polare däremot kollade inte på film. De var upptagna på sitt rum med jämna mellanrum. Sen kom de ut väldigt chilliga och glansiga i ögonen. Det kunde vi nästan också ha blivit, för lukten finns i hela huset och särskilt i korridoren utanför deras rum. Kompisarna var baseballsepare. Fråga de svenska tjejerna här vad de tyckte om deras armmuskler...

Idag (det som har blivit lördag för en halvtimme sen) fyller Jocke år. Hurra! Ikväll blir deet pizzapicknick på stranden och sen födelsedagsfest här hos oss. Vad han ska få säger jag inte nu eftersom han kanske läser den här bloggen.

Nu ska jag sova. Det är natt i USA nu. Men som sagt, vi har picknick och födelsedagsfest att se framemot idag efter att vi har vaknat =D Ha det gott allesamamns!

PS! Min vanliga kamera funkar inte rikttigt. Det ha kommit sand i den  när jag haft den på stranden, så linsen och optiken krånglar =/ Jag hoppas att jag kan få den att funka, annars får jag väl köpa en ny. Jag har min systemkamera men den vill jag inte använda så mycket, och verkligen inte på fest. Så det kanske blir lite dåligt med bilder framöver, men håll ut så kommer det snart!