Nu är jag hemma i Santa Barbara

Läs gärna föregående inlägg först, det som skrevs innan jag kommit til LA, men publiceras först nu när jag har internet.

Nu är jag på plats. Men inte mina grejer. Det har varit händelserikt även efter resan till LA.

Planet landade som det skulle. Men det gjorde inte väskorna. Samma för de andra som stressat till planet. Vi pratade med US Airways och de bekräftade att väskorna skickats, men hann inte med vårt plan men var med på nästa.

Tyvärr hann jag dock inte vänta på nästa plan eftersom jag bokat biljett på flygbussen. De ska skicka väskorna till mig idag. Vi får bäl se hur det blir med det...

Jag hann i alla fall också komam till vandarhemmet innan de stängde. Jag ringde och den snälla tjejen i receptionen (minns inte vad hon heter men hon var från Litauen) stannade kvar några minuter efter stängning för att hålla öppet för mig. Och så var den här Dagens Ros också förutbestämd.

Det gick bra att sova där, i ett rum emd 12 pers, både killar och tjejer.

I morse gick jag bort till huset där jag ska bo i höst, och träffade de andra svenskarna som bor här. Jag fick låna en nyckel, lägga in mina saker (bara datorn) och gick sen bort till skolan. Där registrerade jag mig, och nu är vil tillbaka i huset.

Nu återstår bara att housingmanagern ska komma så att jag får min nyckel och sånt, samt att jag vill ha mina resväskor och sen är jag helt hemmastadd.

Bilderna verkar inte vilja funka nu, men de kommer snart. Håll ut!

PS. Det är mulet.
#1 - janne

Oj, skall du plugga i USA? Vad kul! Har ikke fått med meg noe som helst jeg, er litt dårlig på å holde kontakten med folk fra klassen... :)



Hva skal du studere?

#2 - Anonym

Jag ska plugga journalistik med inriktning Foto och web. Kommer bli riktigt roligt tror jag =D



Vi får hålla kontakt på nätet så länge när vi inte ses. Vad gör du nu Janne?

#3 - janne

Så kult! Det høres ut som noe jeg også kunne tenkt meg å gjøre :) Pillar en del med foto och webdesign nu, saknar att få vara kreativ på det sättet :) Jag har ingen jobb nu, tyvärr. Men søker og søker, och jobbar litt freelance som journalist, fotograf och designer :)