Utelivet undersökt

Igår testade jag på utelivet i Santa Barbara. Men det började som vanlgit med fest hemma hos oss. Och den började med en massa turer till spritbutikerna. Det är väldigt jobbigt att folk som inte fyllt 21 inte får köpa alkohol. Tur att de kan få tag på det ändå...

Efter diverse musikaler på gatan utanför huset åkte vi taxi in till stan och till Sharkeez, tror jag. Eller så var det ett annat ställe. Eller, vi åkte till Sharkeez men gick nån annan stans. Även folk som bara var 18-21 kunde följa med in och dansa. Det var schysst. Men sen hade de en liten hemlig korridor som bara var öppna för folk som var 21+. För att få tilltärde dit hade man ett band runt armen som på festival eller Liseberg. Där inne fanns baren. Jag, Andreas och Norrlands-Emil var där ett tag.

Jag stod och snackade med några amerikanska tjejer. En sa att hon jobbade som fotograf för Vouge. Jag trodde henne inte. Men hon insisterade och sa att hon ville ta några pose-bidler, så jag stod där och posade och hon visade movesen :P Så vem vet, i nästa nummer av Vouge kanske jag är med :)

Efter detta letade jag upp Johanna och vi gjorde clubhopping och kom så småningom tillbaka till stället där vi började. Det var helt tomt på dansgolvet och vi ägde golvet sen. Folk tittade på och log :)

Efter att ha gått runt bland olika ställen och pratat med folk på gatan gick vi hem där festen/efterfesten fortfarande var i full gång.


Erica, Maria och Johanna på festen igår


Nudelkungen och raidaren Ludwig och Matilda

I dag var det bbq på skolan, och som alla bbq:s vi varit på så var det kyckling, bönor, skithet salsa och kött. Det va rett hundratal personer där, de flesta rätt sega...


Jocke är på bushumör dagen efter

Skolan fyller 100 år i år (hurra!) Vid football-planen var det en ceremoni. Vi kom dit när en filosofiprofessor gick igenom skolans historia genom att ha på sig olika utstyrlsar. Han var väldigt rolig. De bjöd dessutom på popcorn, läsk och en massa små chipspåsar.

Sen blev det lite dagen efter-chill då jag, Johanna och Maria låg på stranden och solade och sjöng sommar-, disney- och 90-talslåtar.

Sen mer beachvolley idag igen. Fast det blev inte så mycket spel, utan mest att sitta och lyssna på en japan som spelade gitarr och sjöng och var jävligt duktig.

Jag borde gå till banken idag och fixa kontokort. Men det hinner jag inte nu, för de stänger snart. Får ta imorrn. Varför stressa? Vi har ju typ semester :)