En final avklarad, med pizza! Plus julshopping

Idag, tisdag, hade jag min första final (engelskt ord, slutprov skulle väl passa på svenska, men jag skriver final). Det var väldigt roligt. Det var i fotojournalistik. I förväg hade vår lärare sagt att vi borde kolla på det provet som vi hade som midterm ”för jag har en känsla av att ni kommer känna igen frågorna i final-provet”. Så jag hade övat på det gamla provet. Och det lönade sig! Det var nästan ett identiskt prov vi fick idag. Bara ett par av frågorna var utbytta. Sista frågan var härlig. Den var typ så här:

 

Mike Eliason är den bästa läraren vi nånsin har haft, ända sen vår tid på dagis. Han har lärt oss oerhört mycket och vi kommer att sakna honom och hans historier.

A: Sant

B: Falskt

 

Jag svarad A. Och inte bara för att det är det han förväntar sig på det här provet. Mike har varit en fantastiskt bra lärare. Det har varit intressanta föreläsningar, roliga uppgifter, kreativa läxor, vi har fått sett en massa coola bilder, vi har haft roligt på lektionerna och Mike har varit en jättebra lärare. Jag kommer sakna honom och de här lektionerna väldigt mycket.

 

Som en extra fin avslutning så bjöd Mike på pizza. Han hade beställt en massa olika pizzor och man kunde ta slizar från de olika, samt läsk. Och så fick vi sluta tidigt. Tack för allt Mike!

 

Pizza! Bilden är snodd från Charlotte.

 

Imorrn har vi två finals till. På Mediadesignen ska vi bara gå igenom våra projekt. För mig är det tidningen. Typ samma sen på Multimedian. Vi ska lämna in våra Powerpints och visa upp dem. Jag gjorde klar min i söndags.

 

 

Jag har varit och julhandlat idag. Men inte till folk i Sverige. Det kommer. Idag var det bara till mina amerikanska tjejkompisar. Och självklart så när jag är i en av affärerna så kommer Cecily och Lauren där. De hade också handlat. Inga ville visa sina paket och påsar, men vi ville ändå hälsa och snacka. Väldigt spänd och pinsam stämning, men också rätt roligt. Så är det när det är julhandel på gång.

#1 - Maria H

Det fanns faktikst inte ens ett b-alternativ att välja på! Bara a. True :p

#2 - Johan

Det fanns ett B-alternativ på baksidan. Det var det enda som stod på den sidan