Julfest, flytt och sista finalsen

Igår var det julfest hemma hos Cecily. Hon jag, Lauren, Elyse och Vaios lagade mat, bytte julklappar, åt kakor, drack glögg och tittade på film. Det var från början meningen att vi skulle till Sharkeez efteråt, men vi kom inte så långt. Dels för att maten och allt tog så lång tid men också för att vi blev så himla mätta. Dessutom råkade Cecily slå i foten på nåt konstigt sätt så att det började blöda och ingen, framföralt inte hon själv, fattade vad som hänt.

 

Vi överraskade också Elyse med födelsedagstårta. Hon fyller år den 23 december och då är inga av oss här. Vi lyckades överaska henne med tårta i mörkret. Det var coolt.

 

Det var en jätterolig kväll. Jättegod mat, härliga kakor, härliga julklappar, skön stämning och framför allt underbara människor. Tack allihopa!

 

Kökpersonal i form av Lauren, Vaios, Cecily och Johan


Julgranen


Salladen gjrode jag (fick använda mina skills från min tid i köket på Harry's i Halmstad)


Matlagarna Lauren, Cecily och Elyse

 

En bra grej med att vi inte gick ut var att vi hade final i morse kl 8 i journalistiken. Det var mycket att skriva men jag tror att det gick bra. Det har känts som att alla mina finals har gått bra. Det är gött.

 

Jag har flyttat idag! Äntligen kom jag bort från Wentworth-eländet. Packade ihop alla mina grejer och så kom Cecily med sin bil så hjälpte hon mig att få med mig allt bort till Victoria St. Nu är jag här och jag trivs redan. (Måste också säga att Patrick Seastar har flyttat med…)

 

På lördag förresten av till Los Angeles! Yeah!

 

Och så en sista grej: Grattis på födelsedagen Jocke Birgersson!

#1 - malin

Hej!

Tillsammans med Evas Underkläder så lottar jag nu ut en Chemise värd 199:- på min blogg. Det enda du behöver göra är att motivera varför just du ska vinna den. http://likemalin.blogg.se/2009/december/tavling.html

Kika gärna in och delta!

#2 - Johanna

Firade ni också jul igår? Det gjorde vi med:D God Jul! Vi gick dock till Sharkeez efteråt men jag blev utslängd...:@



Och kul att du äntligen har fått flytta och trivs!

#3 - Johan

Johanna: Ja, det var jätteroligt med julfest. Hade också tänkt dra till Sharkeez, men det blev inte av. Haha, vad gjorde du för att bli utslängd? Hoppas att vi ses ikväll en sista gång!

Och jag trivs absolut nu. Härliga människor att bo med och inga råttor, myror, mögel eller trasiga saker.



Malin: Jag hoppas att jag får betalt för att du gör reklam på min blogg :P