Karaoke och julparad

Helgen innebar en hel del saker, men jag behöver inte gå in på allt. Huvudsaken är iaf magdans, karaoke och julparad.

 

I torsdags var jag, Lauren, Cecily och Vaios på en marockansk restaurang för att kolla på när Elyse och hennes dansgrupp skulle uppträda med arabisk magdans. Det var en trevlig kväll med god mat, bra underhållning och trevlig stämning. De flesta dansade bra också. Tyvärr blir det inga bilder varken här eller på Facebook, pga av Elyses veto :P

 

Lauren, Cecily och Elyse på förfest i torsdags!

 

Senare på kvällen var det mer fest. Förfest hos Vaios och sen drog vi vidare till ett karaokeställe uppe i La Mesa. Det var roligt med sånger (även om inte jag fick sjunga, jäkla karaoke-fürer). Tjejerna fick dra sina även om Elyse inte fick sjunga sin Janis Joplin. Men sen blev det en massa tjafs och bråk utanför som vi kunde varit utan.

 

Lauren, Elyse och Cecily sjunger karaoke (fler bilder på fb)

 

På fredagen gick jag och Jocke till gymmet, men inte för att träna. Vi skämde bort oss med att basta och bada jacuzzi. Bara för att vi kunde. Yeah.

 

På gymmet fick vi höra av en man i bastun att det skulle vara julparad på State Street. Jag och Jocke skyndande oss hem, hämtade Andreas och drog bort till State. Vi stod och kollade på paraden och det var väldigt trevligt. Marschband, tomtar, pyntade bilar, cheerleaders, flaggor, nyvalda borgmästaren Helense Schneider och så en stor uppblåst ballong-pepparkaksgubbe som svävade över allting. Det hela var mycket trevligt.

 

Mycket publik längs hela State Street

 

En stor flygande pepparkaksgubbe!

 

Ett av många marschband

 

Cheerleaders

 

Häst och vagn

 

Lastbil med barn och fult målade Disneyfigurer

 

(fler bilder på Facebook)

 

Vi sen gick vidare och åt god pizza på California Pizza Kitchen och sen vidare till Victoria där vi tittade på film (Semi-pro med Will Ferrell, väldigt rolig).

 

Vi har mycket plugg nu. Har gjort min portfolio till Fotojournalistiken klar nu. Vi skulle ta 10 bilder från hösten. Tyvärr var vi tvungna att ta från olika uppgifter, vilket är tråkigt eftersom vissa uppgifter är jag väldigt nöjd med men vissa inte alls. Vi skulle också välja en låt som ska spelas under tiden som bilderna visas upp. Gissa vad jag valde. Japp, E-Type! På tisdag kväll när vi äter pizza i klassen och kollar på bilder så ska jag lära amerikanarna vad äkta svensk finkultur är :)

 

Imorrn, söndag, blir det väl plugg och kanske lite gym. Sen börjar den jobbiga finals-veckan, som dock kommer innebära både plugg, prov och fest. Sen blir det Los Angeles innan vi ska åka hem. Usch, ska jag redan hem? Det ska bli jätteroligt att träffa alla hemma, men kommer sakna folket här med. Men jag kommer tillbaka snart igen.

#1 - Jenny

Åh vad mysigt det ser ut med julparad!

När är det du kommer hem?

kramar

#2 - Johan

Jag kommer hem den 17 december. Sen blir det några hektiska dagar med resor till släkten och kompisar över hela södra Sverige. Får försöka ta det lugnt i mellandagarna istället. Då hade det varit kul om vi kunde ses. Är du i Halmstad då?