Snö, snö och snö

Det snöar nåt otroligt mycket idag. Sedan i eftermiddags har det bara vräkt ner och det verkar inte vara nån hejd på det. Nu får vi verkligen hoppas att det ligger kvar till julafton. Annars har det bara varit helt i onödan.

 

Har varit ute och skottat en massa nu precis. Imorrn bitti kommer det vara helt i onödan, och då får man göra det igen. Som det ska vara på vintern, på nåt sätt ändå.

 

Snöskottning ikväll

 

Jag har varit i skogen och huggt gran idag!

 

Annars brukar alltid pappa och jag gå och köpa en gran nere i centrum i Getinge, men i år var vi för sena och alla var slut. Eller, det fanns två kvar på Statoil. De var inte allt för vackra. Så pappa ringde en gubbe han kände och frågade om vi kunde fixa gran hos honom. Han har skog och han var bara glad åt det, så vi fick komma dit och följa med ut i skogen.

 

Vi åkte bil en lång väg och sen pulsade vi i snön. Jag hade inte kläder för snöplusande. Men det fick gå ändå.

 

Så nu har vi en gran och snö. Imorrn ska de sista klapparna inhandlas. Julstämningen är i antågande!

 

Jag (orakad...) med amerikansk klubba och svensk katt. Missan!

 

Vårt hus innan kvällens nya snö

 

PS: Som avslutning kommer här ett klipp från Vänner som jag såg ikväll. Har sett det många gånger förut, men det är en av mina absoluta favoritscener från serien. Ross ska ragga på pizza-tjejen, men han är inte så bra på det XD