En händelserik helg

Det blir ett långt inlägg, för det har hänt så oerhört myckete i helgen.

Den här helgen blev inte riktigt som jag hade planerat. Men visst, jag hade jätteroligt med dem jag träffade, badet i lördags och festen på kvällen var jätteskoj, men annars blev det en del saker som inte var tänkta.

Det började redan på fredagseftermiddagen. Under min sista check ifall jag hade med mina grejer till måndagen ambassadsbesöket så hittade jag inte mina foton. Full stres utrbröt och rotande genom mina väskor. Hittade inte dem. Så det blev att ta nya bilder på fredagsmorgonen. Väldigt onödigt, men det var en väldigt trevlig expedit som tog hand om mig på Expert.

Lördagen regnade det. Så mycket för den inplanerade picknicken/solandet/badandet. Men Anna, Anders, Elin och Dio kom hit ändå, och vi satt inne och fiakde, snackade och kollade på våra gamla filmer från JMG. Men sen gick vi och badade i alla fall. Eller, jag och Anna badade, och badkrukorna stod i regnet och kollade på :)

För Tina gick det inte heller som planerat i helgen. Hennes tåg blev inställt och hon fick ta bussen vilket innebar att vår fest blev uppskjuten. Men så småningom kunde festen börja och vi hade det trevligt under kvällen, jag, Tina, Sara och Gunilla. Chez Amis var det som fick njuta av vår närvaro.

Men sen blev näre vi skulle hem kom vi ifrån varandra och när jag skulle ta min svarta jacka och gå fanns det bara en svart jacka kvar. Jag provade den och den var inte min, nån hade alltså fått med den hem. "Äh, strunt samma" tänkte jag och åkte hem. Vad jag inte tänkt på då var att både min nyckel och telefon låg i jackan! Så jag kom inte in i lägenheten. Tack då till Mange som bor här i närheten där jag kunde sova.

Dan efter skulle jag åka till Chez för att kolla om de fått in min jacka och mina grejer. Jag var nu väldigt orolig att min nyckel skulle vara borta och jag skulle tvingas ringa efter en jourhavande låssmed, vilket säkert skulle kosta 2000 spänn och det känner jag inte för att lägga ut ett par dagar innan jag ska flytta.

Ett annat problem var att Chez inte öppnade förrän 13, vilket gjorde att Lisebergsdagen blev kraftigt försenad för min del.

Plus att jag var totalt hadikappad kändes det som då jag inte hade nån mobil att kontakta folk med.

Jag kom till Chez, och de hade min nyckel, kors i taket! Men inget annat. Jag kunde iaf åka hem till lägenheten, hämta väskan jag skulle ha till Stockholm och åka bort till Liseberg. Här hann jag vara två timmar och hann åka lite grann i alla fall. Men jävla surt att jag missade större delen av Lisebergsdagen :(

Resan till Stockholm sen var i ett gammalt fult tåg utan eluttag. Vilket gjorde att datorn jag hade med mig inte gick att använda hela resan. Men jag kom upp till Stockholm och Jennys lägenhet. Nästa problem nu när jag sakande mobil var att jag inte heller hade nån väckarklocka, och jag skulle vara på ambassaden 09:00. Detta löste jag på två sätt. Jag hade datorn på hela natten och var inloggad på Skype, och så fick mamma och pappa ringa och väcka mig. Dessutom hittade jag en väckarklocka på nätet, som funkade väldigt bra, http://onlineclock.net/ så jag kom upp i rätt tid.

Det gick snabbt att gå bort till USA:s ambassad, men väl där: jävlar! Det var minst hundra pers i kö för att få komma in, och alla skulle ha non-immigrant-visum. Eftersom jag inte hade nån klocka vet jag inte hur länge jag stod där, men jag tror på runt 1,5 timme, kanske två. Sen väntan där inne ett bra tag. Sen gick allt på ett par minuter när man väl kom fram. Totalt tog allt i alla fall knappt tre timmar räkande jag ut.

Sen hade jag några timmar att vara turist i Stockholm. Återigen, eftersom jag inte hade nån mobil kunde jag inte kontakta någon att äta lunch eller fika med, lite tråkigt. Men jag gick bort till Utrikesdepartementet och chansade på att jag kunde komma upp och hälsa på mina gamla jobbkompisar. Och det gick, jag kom upp till UD PIK. Alla från min td var inte där, men André, Ingrid, Anders, Gunbritt. Lena och en del andra var kvar. Det var trevligt och vi satt och snackade och drack kaffe ett tag.

Vädret var helt perfekt i Stockholm och dagen avslutades med solning i Kungsträdgården efter rundturer, shopping, sightseeing och mycket annat. Sen hem igen, med samma typ av gamla tåg utan eluttag.

Väl i götet drog jag bort till Chez. De hade min mobil!!! Men eftersom mamma och pappa varit snälla och spärra den så kan jag inte använda den till så mycket. Det går inte att ringa elelr messa  till eller från den men det ska jag fixa under dagen.

Nu ska jag snart åka till Halmstad för att jobba. Och imorrn ska jag och pappa upp hit igen och rensa ut lägenheten. Det är faktiskt lite sentimentalt. Inatt sov jag här för sista gången efter att ha bott här 3 år.

Så för att sammanfatta helgen: det hände en hel del roliga och mindre roliga saker. Men så kan det vara. Nu är jag här på nästan status quo. Det är bara jackan som fortfarande saknas.

Biler kommer nog på FB, kanske här. Vi får se