Mamma blev totalt överaskad :D + bad + grill x 2

Idag är det mors dag, och det har jag firat på allra bästa och luriga sätt :P

Jag har ju hemtenta nu (och som ni ser på mina tidigare inlägg så kan ni förstå vad jag tycker om den) och hade därför sagt till mamma att jag inte hann komma ner och fira mors dag pga av plugget. Men! Här kommer det luriga. Jag hade hela tiden planrerat att komma, men sa inget till mamma. dock till pappa. Han fixade tårta och presenter, och förberedde grill-grejerna i smyg. Sen sa han till mamma att han skule åka iväg och köpa kol. Men det han egentligen gjorde var att åka till Halmstad och hämta mig vid busshållplatsen.

Mamma höll på och lägga in kläder i sin garderob och in kom jag där och sa grattis på mors dag med en blomma i handen. Mamma höll på att svimma. Och sen började hon nästan gråta för hon blev såg glad att se mig. Och så tyckte hon om mitt lilla lur att jag sagt att jag inte skulle komma, men gjorde det ändå.

Hemma har vi idag grillat och ätit en massa annat gott. Sen var det bara att packa ihop och åka tillbaka till Göteborg.

Förra helgen var det ju grillning här på Studiegången, så vi funderde på att ha det igen. Det blev väldigt spontant med ett par meddelanden på Facebook och det var inte så många som kunde. Men nu kom det nuss en mer "officiell" inbjudan från den riktiga gruppen om grillning kl 21. Blir schysst.

Nu ska jag snart gå och bada för första gången i år. Behövs efter dagens värme.