Sista lektionen - någonsin!

Idag har jag haft min förhoppningsvis allra sista lektion i en svensk skola. Sista någonsin!

Nästa vecka är det bara hemtenta som gäller, och vi har inga föreläsningar. Nästa år kommer jag plugga i USA hoppas jag och efter det är jag klar med plugget för gott hoppas jag. Tänker hur som helst inte sätta mig i skolbänken i Sverige igen. Att läsa ännu en kurs vore bara att skjuta upp saker och inte ta tag i mitt liv. Och att läsa ett program har jag varken tid eller råd med. För att inte säga ork.

Men nu är det en fantastisk solig fredag. Jag har ätit en glass och varit på Systemet och handlat. Nu väntar några sköna dagar när jag kommer ha ångest för hur lite jag gör på min tenta, men just for now så tänker jag bara njuta av vädret, livet och att jag aldrig någonsin behöver sätta mig i en svensk skolbänk igen.