Happy Halloween!

Min dräkt i fredags!


Min dräkt torsdag och lördag.

 

Det blev ett långt inlägg idag. Men det har varit en lång helg också. Det är många bilder i detta inlägget, men ca 150 fler kan ni se på Facebook.

 

Nu har jag firat Halloween i tre dagar, och det har varit hur häftigt som helst. Har varit på flera jätteroliga fester, har träffat en hel massa sköna och underbara människor och jag har sett så många utklädnader som aldrig förr.

 

Vi kör kronologiskt om de tre festerna.

 

Vissa festade i onsdags, men det gjorde inte jag. Var ute på cruising sent i natten med Cecily och Vaios. Det var öde, roligt och schysst.

 

Så den första Halloween-festen blev torsdag. Det var på Garden som det var fest. Där fanns bland annat, Sailor Moon, katter, Sweeney Todd, en ninja, Edward Cullen från Twilight, Påven och mycket annat. Det var jätteroligt och vi blev väldigt fulla. Vi åkte hem till Wentworth och fortsatte där för vi hade hört att de skulle stänga tidigt i IV. IV (Isla Vista) är ett ställe utanför SB dit 40 000 personer har kommit under helgen för att fira Halloween. Det måste upplevas nån gång under helgen. Men inte den här dagen.

 

Katten Ida, Jocke som Sweeney Todd, jag som ninja och pirat-Helena


Halloween-pumpa


Filip som Edward Cullen från Twilight och Hetta som Sailor Moon

 

Fredag var det bakfylla som gällde på dagen. Så kan det gå. Och så skolarbete i DAC-labbet också. Det var segt. Kvällen blev desto roligare.

 

Det var fest på Garden Street igen, fast i ett helt annat hus. Det var en stor fest med mycket folk och det var jätteroligt. Stort hus och stor bakgård, så man kunde vara på många ställen.

 

Jag var Raphael den här kvällen. När jag gick till spritaffären i full utklädnad tyckte de som jobbade där att det var jätteroligt. ”I hope your ID says ’Ninja Turtle’, haha” på härlig spanskamerikanska.

Det var många andra väldigt häftiga kostymer på den här festen. Mathias var jätteläskig som Jigsaw från Saw-filmerna, Mikel hade V För Vendetta-outfit, och sen en massa sailors, cowboys, Luigi, brandkvinna, hippies, baseballspelare, nördar, Matilda som Teletubbie och mycket annat häftigt.

 

De hade redan tidigt beställt en taxibuss som skulle till IV och skulle åka runt tiotiden. Men när den kom var inte alla sugna på IV. Jag hade glömt min mobil hemma den här kvällen, så jag ville inte sticka till IV och riskera att komma vilse bland 40 000 personer och inget sätt att kontakta nån jag känner.

 

Så jag, Emil, Mikel och några till stack in till stan. Gick in på en pub. Det var rätt tråkigt där, och dyrt. Så jag gick hem och sov.

 

Mathias som Jigsaw, Emil som nörd


Maggan som teletubbie!


Pirater och baseballspelare

 

Lördag var det en massa olika fester som gällde. Jag, Jocke och Emil började med att gå till De La Vina.  Där var det en liten barbecue, men sen skulle de till IV väldigt tidigt. Vi ville inte åka så tidigt, så vi drog bort till Victoria istället.

 

Där var det roligt, jag drack öl ur ölbong. Jäklar vad snabbt ölen rinner ner då.

 

Tillsammans med de på den här festen, de som var på Wentworth samt några andra så beställdes det en partybuss med destination Isla Vista.

 

Vi var mycket folk i bussen, men när vi kom fram: damn! Så mycket folk! Hela Del Playa Drive var knökad med folk. Och poliser. Jäklar vad mycket poliser. LAPD hade kommit för att hjälpa till. De var ännu surare och såg farligare ut än vad SBPD brukar göra i IV. Det var också fullt med helikoptrar i luften.

 

Mycket folk, många roliga kostymer, men inte så mycket skoj annars. Bara att gå runt och trängas.

 

Cecily hörde då av sig. Hon och hennes kompisar, bl.a. Lauren och Vaios, var vid matställena och skulle dra på efterfest och undrade om jag skulle med. Det skulle jag. Det var roligt. Efter ett par olika judomatcher och fotosessions :P åkte vi och hyrde skräckfilmer. Vi satt sen och kollade på en av dem (The Haunting In Connecticut, väldigt obehaglig) och sen på galna tv-program på natt-MTV. Vi var uppe till halv sex eller nåt.

Imorse gick vi upp vid 10 och åkte och drack kaffe på Starbucks och nu är jag hemma.

 

Svenskarna från vårt hus! Harlequin-Jocke, toga-Andy, ninja-Johan, och uteliggar-Emil


Packat med folk på Del Playa Drive i Isla Vista


Efterfest på lördagen med Cecily, Vaios och jag

 

Har varit och tagit bilder till min fotoläxa, som var Halloween-bilder. Är det bra om man tar dem EFTER Halloween är slut? Det märker vi på tisdag… Fick inga bra idag så nu gäller det för mig att improvisera ihop nåt bra.

 

Ikväll blir det nog att bara ligga i sängen och kolla på nån film.

 

För att sammanfatta helgen:

  • Jätteroliga fester
  • Jätteroliga kostymer hade de flesta på sig
  • Jag har fått ha roliga dräkter på mig
  • Jag har hängt med väldigt många sköna människor
  • Jag har inte sovit så mycket
  • Jag har haft hur roligt som helst
  • Jag älskar Halloween i USA!
#1 - Jenny

Jag är grön av avund för att du får tillbringa Halloween i USA :)

Ser ut som ni hade riktigt roligt! Och jag ÄLSKAR din Turtles-kostym!

Hoppas allt är bra!

kramar

#2 - Johan

Tack Jenny =D Det var verkligen hur kul som helst. Lätt några av de bästa festerna jag nånsin varit på. Var du utklädd på Halloween?

Allt är riktigt bra, trivs hur bra som helst.

Får se när vi ses nästa gång.

Kram!

#3 - Mathilda

Var har du köpt din grymma turtels kostym? :)

#4 - Johan

Den hittade jag på eBay. Kostade bara 5 dollar! Men jag var tvungen att göra lite justeringar och tillägg till den. Köpte grönt smink och vapnen separat och de röda banden gjorde jag av en röd tröja som jag köpt i en second hand-affär :)