Översvämning =( men också shopping och en trevlig helg

Översvämning med 2 cm vatten i vårt sovrum!

 

Stolen ska inte kunna speglas i heltäckningsmattan!

 

Ja just det, vi har elgrejer i rummet... Emil fick sig en jävla stöt.

 

Brukar skriva kronologiskt i mina blogginlägg, men nu måste jag börja med det värsta. Vi har haft översvämning!

 

Igårkväll låg jag och Jocke i våra sängar med datorerna och lyssnade på musik/kollade på film. Jocke skulle gå ut till köket och när han stiger ut ur sängen så trampar han ner i ett 2 cm lager vatten!

 

Hela rummet är fyllt med vatten, saker och ting flyter omkring och allt är superblött. Även korridoren och badrummet är fyllt. Emil springer ut i badrummet och ser att det är toaletten som står och rinner. Han tar fram sugproppen och lyckas stoppa det som skulle stoppas. Men allt är redan blött och hemskt.

 

Vi får börja med att få bort allt flytande vatten och börjar moppa, hälla undan vatten och ta fram en massa handdukar.

 

Har jag förresten berättat att vi i vårt översvämmade rum dessutom har heltäckningsmatta?

 

Vi försöker rädda så mycket vi kan från golvet. Papper och böcker är förstörda.  Kläder är blöta, men de kan vi hänga ut så att de förhoppningsvis torkar nån gång.

Som tur var hade vi inte våra datorer på golvet, vilket vi brukar ha på nätterna när vi sover.

 

Vi räddade lite kläder och flyttade in i Emil och Andreas rum. Där sov vi inatt, som nån slags kompisövernattning.

 

Idag har vår landlord Dave varit här och vi har rensat ut vårt rum. Packat ihop alla kläder, flyttat ut alla möbler och nu har han rivit upp heltäckningsmattan. Han har också ställt ut fläktar i andra svenskrummet för det har kommit in dit också.

 

Vad som händer nu vet vi inte. Vi kan väl sova här inne kanske men vi borde kanske hitta nån annanstans att ta vägen tills vårt rum funkar igen. Får kolla upp detta i helgen.

 

I torsdags var jag på Camarillas oulet med folk från Victoria. Det var riktigt nice, en hel stad uppbyggd av outletbutiker. Handlade loss på Calvin Klein. Två par byxor och två tröjor för 100 $ (700 spänn). Något som är ännu mer positivt är att jag inte kan ha några av de storlekarna jag har i Sverige. Alla mina kläder är för stora. Det är nice, det går åt rätt håll!

 

Efter det var det födelesdagfest för Nima. Grattis!

 

Jag har börjat gymma nu med. Gymmade i onsdags, och i fredags simmade jag i en timme, varvat med bad i jacuzzin. Underbart!

 

Fredagen åkte jag hem till Cecily där hennes kompisar också var. Vi testade en massa goda drinkar och öl och grejer. Det var fullt ös.

 

Lördagen var bara relaxdag för alla som var kvar. Kollade på Kill Bill på TV. Sen åkte vi och handlade en massa mat och snacks och hade på kvällen picknick på stranden. Jag, Cecily, Vaios och Elyse åkte till Carpinteria och var vid en strand där vi kunde se solnedgången. Det var riktigt bra.

 

Här är en bild på oss som jag snodde från Cecilys Facebook. Vaios, Cecily, jag och Elyse på stranden

#1 - janne

Hva i all verden skjedde? Regn eller noe ødelagt vannsystem inne i huset? :o



Bra at det gikk bra med datorerna, i det minste, og håper det ordner seg inom kort!