Solnedgångar, football, och en massa bilåkning i kofferten

Här springer jag mina löprundor

 

Hej!

 

Nu kommer alla i det kalla Europa att bli väldigt sura på mig. Jag ska nämligen börja dagens inlägg med att klaga på det soliga vädret.

 

Jag var ute häromdan och tog bilder. Om ett par veckor har vi i fotoläxa att vi ska ta bilder på väder, såna bilder som skulle kunna passa i en tidning till en artikel eller som bildnotis. ”Problemet” här i Santa Barbara är dock följande: Det är alltid samma väder! På dan är det soligt, kanske lite dimmigt på morgonen, och på kvällen är det mörkt. That’s it! Sen jag kom hit i augusti har det regnat tre gånger. Moln är det väldigt sällan.

 

Jag vet, jag ska inte klaga på detta. Och rent personligen gör jag inte det heller, jag älskar vädret här (fast det skulle kanske kunna vara liiite varmare, snälla). Men rent fotoläxamässigt så är det en katastrof. Vad ska man ta bilder på? Eftersom vädret alltid är detsamma så är det väldigt svårt att komma på något som skulle kunna vara intressant och nyhetsmässigt. I torsdags när jag var ute och sprang så var det molnigt och solnedgången var så himla snygg blandad i molnen och bergen. Det hade blivit ett perfekt foto tyckte jag.  Men jag hade inte kameran med mig. Så nästa dag cyklade jag bort till stranden med kameran när det var solnedgång. Tog en massa bilder. Det var inga moln, men rätt snyggt ändå.

 

Jag vet att bilder på solnedgångar är det klyschigaste som finns. Alla tar såna bilder, framförallt när de är på semester. Men eftersom vädret här är så enformigt så får kanske en av de där tre väderbilderna om några veckor bli en solnedgång om jag inte kommer på nåt väldigt kreativt eller det blir nåt häftigt väder.

 

Fredagskvällen var det bio som gällde. Se recensionen av filmen 2012 i inlägget här nedanför.

 

Vi störde Lauren hela tiden, men hon tog sig ändå tid att kolla in sin egen hejaklack och fotografer :)

 

Efter rätt hård träning på Andrei Aggasis gym i lördags (jag har dock inte haft så mycket träningsverk som jag trodde att jag skulle ha) var det football som gällde. SBCC hade sin sista hemmamatch för säsongen. Jag gick inte för footballens skull, utan för jag hade sagt till Cecily, Lauren och Linnea at jag skulle komma och kolla, eftersom det var deras sista cheerleading också.

 

Matchen var dock bra. Efter att ha sugit hela säsongen så var SBCC väldigt på hugget mot East LA. De lyckades hålla jämna steg, men för många misstag gjorde att de inte kunde dra ifrån. Efter full tid var det lika, 46-46.

 

Cheeerleadingen gick också bra. Tror dock att Lauren var lite besvärad av oss. Jag, Elyse, Elyses’s kompis Amanda som kommit på besök från Maryland samt en till av Elyeses kompisar satt på raden längst fram och hade vår egen cheerleading för Lauren. En massa ”Go Lauren” och annat, samt att jag tog ett ton bilder var väldigt roligt. Vet dock inte hur roligt Lauren tyckte att det var, men hon verkade rätt road. Det var dock inte hennes andra cheerkompisar. De tyckte nog att vi förstörde deras performance.

Cecily tyckte dock att det var roligt när vi ”störde” henne.

 

Efter full tid då vi trodde att det var förlängning så åkte vi på den bänken iväg för att köpa dricka. Eftersom en quarter i football inte är 15 minuter utan så lång tid som det möjligtvis kan ta så tänkte vi att vi skulle ha gått om tid.

 

Vi var på väg mot Albertsons men då fick vi ett samtal att matchen var slut (CC hade förlorat :/) och att vi skulle dra vidare mot partyt. Jag visste inte vart det var, men jag åkte bara med och innan jag visste ordet av så var vi på motorvägen på väg mot IV.

 

Efter drickainhandling (och avlämning av Elyse ena kompis) drog vi först hem till Elyse där hon och Amanda gjorde sig i ordning så drog vi till Cecilys där vi skulle förfesta. Det gick dock inte för att dels hade en av hennes room mates gått och lagt sig, och så hade den andra en egen fest där.  Så vi fick åka nån annanstans.

 

Problemet härvar dock: Vi var 6 personer och det är 5 platser i en bil. Vi föreslog att en person kunde åka i kofferten, och jag ställde upp som frivillig.

Det var dock inte lika farligt som det låter. Elyses bil är en jeep och den har en stor koffert som är sammanlänkad med resten av bilen, och jag hade fönster. Dock var jag tvungen att ligga ner för att polisen inte skulle kunna se mig, så jag hade ingen aning om var vi åkte. Jag såg heller inte de andra, utan bara hörde halvt vad de sa, vilket ledde till att när jag skulle ge mig in i konversationer så blev det rätt roligt.

 

Vi åkte runt en massa under kvällen/natten och var på en massa olika fester i både Santa Barbara, Isla Vista och Goleta. Det var roligt på alla fester (roligast på Victoria!) och vi hade väldigt roligt i bilen också.

 

Folk blev fulla och glada, vi åkte till Freebirds och köpte natta-mat (burritos!) och åkte sen hem till Cecily där vi var många som sov.

 

Idag söndag har liknat förra veckans lördag. Vi var ett gäng från igår som idag hade picknick på stranden i Carpinteria. Det var väldigt trevligt, trots skräniga fåglar och ännu skränigare bitchar jämte oss :P  Jag var verkligen inte klädd för stranden eftersom jag hade gårdagens kläder på mig fortfarande men det gick ändå. Jag väntar på att få se en bild som Amanda tog på mig när jag hoppar på stranden. Den var väldigt cool och kommer bli min nya pres-bild på Facebook när jag får den :)

 

Stranden i Carpenteria

 

Sen blev det in till stan och gå i en massa affärer. Eftersom jag var enda kille och med en massa tjejer så blev det många tjejaffärer. En affär med bara handväskor? Jippi… Men vi hade trevligt ändå och gick och snackade och kollade in seriösa och oseriösa outfits.

 

Nu väntar ännu en vecka med en massa fotoläxor och journalistik-prov på tisdag. Får se om jag kan flytta in i mitt rum med. Jag har sovit på en massa ställen den senaste veckan, men inte mitt eget rum. Får hoppas att det är helt torrt och mögelfritt snart.

 

Kom på att jag inte haft med nån bild på oljeplattformarna än! Här kommer därför en:

Vad man än tycker om olja och sånt så är det faktiskt cool att se de stora oljaplattformarna (de ser inte så stora ut här men det är dem). 9 stycken har jag räknat till mellan Santa Barbara och Channel Islands. Särskillt coola är de på natten när de är upplysta.