Thanksgiving och nytt boende

Nu har det gått lite sen jag skrev. Vi har varit lediga i en massa dar och jag har gjort – inte så mycket. Har mest slappat och varit hemma och chillat.

 

Thanksgiving blev inte riktigt som jag hade hoppats. Skulle ut på kvällen och firat med Elyse, som är den enda från vårt kompisgäng som var kvar i stan, men hon blev sjuk och kunde inte göra nånting. Så min Thanksgivingmiddag bestod av en mikrovärmd kalkonrätt med potatismos. Gott…

Dagen innan hade vi dock fått ”riktig” TG-mat. Skolan serverade det i matsalen, och alla internationella studenter fick äta gratis den dan. Det var snällt. Det var kalkon, potatismos, sås, tranbärssylt, bönor, bröd och så pupmapaj till efterätt. Det var väldigt gott.

 

Min Thanksgivingmiddag...


Skolans TG-mat, lite bättre än det ovan

 

Dan efter Thanksgiving är det Black Friday. Då ska hela USA ut och handla för alla affärer har rea för att sätta igång julhandeln. Den här dan var Elyse frisk och vi kunde ut och shoppa och ta igen för gårdagens icke-firande. För min del blev det bara en långärmad svart tröja som jag hittade på Macy’s för 15 dollar. Efter shoppandet gick vi och åt på en restaurang och sen kom hennes kompisar och vi gick på bio. Vi såg 2012. Jag har ju redan sett den, men de andra ville se den och jag hade inget emot att se den en gång till.

 

Jag har fått ett nytt boende!  Jag skrev på kontrakt igår. Ska flytta in med killarna på Victoria Street. Det är längre från skolan och stranden, och ett mindre rum. Men jag får ett eget rum, har närmare stan, får bo med sköna människor, men framförallt: ett mycket bättre hus. Jag slipper bo i den här skiten!

 

Ska flytta in lite efterhand och kommer kunna ha kvar grejer där över jul. Det är bra.

 

Har för övrigt känt mig väldigt nyttig den här veckan. Har gymmat eller sprungit varje dag. Får se om jag kanske drar och simmar eller nåt i eftermiddag bara för att då har varit aktiv alla veckans dagar.

#1 - Anton Silver

Hej Johan! Kommer du hem något över jul? Vore kul att ses en stud iaf. Har du fått en sån där riktigt cool amerikansk dialekt nu som fröken winters i hemmafruarna?

Ha det gött! Ps. Svara gärna i annat medium!

Psyked!

#2 - Anton Silver

*stund



Alltid kul att träffa en riktig stud men tänkte inte riktigt så. Freudian misstype...