Lite sjuk men mycket att göra ändå

Den här helgen har jag inte känt mig helt 100. Hade lite feber i fredags och har mått allmänt kasst igår och idag.

 

Men det är ändå mycket läxor att göra kvar. Har gjort en del än så länge. Var idag och skulle skriva ut mina color posters. Satan vad dyrt det skulle bli! Storleken jag hade tänkt ha, 24x36 inches skulle kosta 94 dollar för två stycken! Helt sjukt. Den mindre skulle kosta 45. No way, tänkte jag. Så jag skrev ut i en liten version. 11x17 för 3,98.  Jag får ta det i skolan imorrn och förklara att jag inte tänker lägga så mycket pengar på en läxa.

 

Nu har jag precis kollat på dagens avsnitt av Parlamentet. Tack ni som använder YouTube för att ni lägger ut sånt.

 

Tidigare i veckan skrev jag om hur mycket jag hade att göra denna veckan. På grund av att jag har känt mig dålig denna helg så har jag inte kunnat plugga så mycket som jag räknat med. Igår på dagen låg jag till exempel och sov i 4 timmar. Och eftersom det är mig vi pratar om så är detta extremt ovanligt. Ens att jag sov mitt på dan händer aldrig.

 

Dessutom har vädret varit väldigt mulet och kallt de senaste dagarna. Inte roligt att vara ute och fota då

 

Här är det jag skulle göra, och hur det gick med det:

  • Plugga till midterm i Fotojournalistik. Inte pluggat alls mycket. Ska göra det nu
  • Förbereda midtermen i Multimedia Skulle inte vara klar förrän nästa söndag. Har börjat kolla på förslag hur jag ska göra.
  • Förbereda midtermen i Mediadesign Ska också in om en vecka. Har börjat kolla runt på nätet för inspiration och tips
  • Ta sportbilder till Fotojournalistiken Det gjorde jag och de blev bra mottagna
  • Hitta bra tidningsbilder till den veckliga fotoläxan Det gjorde jag
  • Hitta en person att intervjua, göra intervjun och skriva en artikel Har gjort intervjun och börjat skriva lite smått på den
  • Göra klart mina posters i Mediadesign Det jag ägnat mest tid åt den här veckan. Helt klar blev jag idag när jag skrev ut dem
  • Göra post-erna till Mutlimedia Gjorde jag redan i måndags. Så snabb har jag aldrig varit med dem
  • Läsa det jobbiga och flummiga Multimediahäftet Har läst och markerat, men inte fan fattar man mer för det
  • Läsa Journalistik-boken Läst lite grann
  • Läsa veckans fotoläxa Ska läsa ikväll och imorrn
  • Ta feature-bilder till nästa veckas Fotojournalistik Skulle gjort idag, men vädret och det allmänna hälsotillståndet hindrade mig. Får försöka imorrn.
Största prioritet nästa vecka är Foto-midtermen. Sen de två andra midtermsen. Det blir mycket plugg. Suck.

Fick precis en beef jerky av Jocke. Tack. Men det är skumt att i USA äter man torkat kött som godis…
#1 - Maria

Hoppas du kryar på dig :)