Religion, fest och affärer där man inte får handla

Hej världen!

 

Har inget att göra. Skönt är det. Har inga läxor den här helgen (eller, jag hade, men de har jag redan gjort). Ligger i sängen och lyssnar på skön musik, kollar YouTube (dagens Parlamentet) och har kollat på film. Såg precis (ännu en gång) dokumentären Religulous med Bill Maher. Han åker runt och pratar med olika människor om religion. Filmen satiriserar all organiserad religion och folk som tror på Gud och liknande saker. Det finns verkligen sjuka människor i världen, och konstiga företeelser. Som Skapelse-muséet i Kentucky som visar upp att dinosaurier och människor levde tillsammans (så att dinosaurier ska passa in i Bibelns tidsuppfattning). En annan tjomme John Westscott som var homosexuell men nu har blivit ”frisk” och jobbar för att fler som tror att de är homosexuella ska komma på att de inte är det. Trams! Religion är trams! Kanske bra för de som behöver nåt att tro på när de har det svårt, men för det mesta trams som skapar konflikter och krig.

 

Oj, nu blev jag väldigt upprörd känns det som. Inte bra, man ska vara glad. Men där kom Spotify-reklamen igen, så nu blev jag sur igen. Nä, jag måste se nåt roligt. Som den här fågeln. Jag har redan postat den här filmen på Facebook, men här kommer den igen. Kolla in den här! En fågel som har en stor blå mun och två ögon på vingarna. Det måste vara den roligaste fågeln ever.


 

Nu är jag glad igen.

 

I fredags åkte jag bil. Andreas och Jocke hade hyrt en bil och åkte till Camarilla. När de kolm tillbaka hämtade de upp mig och vi åkte till Goleta. Vi gick i en massa stora affärer. Best Buy var typ som El-Giganten. Samma färger till och med. Sen var vi i Costco. Det var en skum affär. Med världens sämsta affärsidé. Man får nämligen inte handla där! Jättestor var den. Jättestora hyllor med jättestora förpackningar med saker. Man la dem i sina jättestora kundvagnar och körde runt dem i den jättestora salen bort till de jättestora kassorna. Där utspelar sig denna konversation:

Kassören: Har du Costco-kort? (alla affärer har medlemskort så att man kan handla billigare)

Jag: Nej, det har jag inte.

Kassören. Då får du inte handla. Bara de som har medlemskort får handla.

 

Eh, what? Tydligen var man tvungen att ha ett medlemskap som kostar 50$/år för att få handla. Man fick handla alkohol, medicin och nån grej till, men inget annat. Så vi fick lämna all vårt godis, flak med Snapple, lakan och annat och gå ut ur affären tomhänta.

 

Vi gick till K-Mart. Där får man handla.

 

Sen åkte vi till Ralphs och köpte hur mycket dricka som helst. Det kan man med bil, för annars är det för jobbigt att bära. 12 flaskor iste, 12 burkar vanilj-cola, 12 burkar ginger ale, en gallon vatten och en dricka att ha i bilen köpte jag.

 

Kvällen innebar fest, först på Victoria och sen i IV. Det var väldigt kul i IV den här gången :)

 

Lördag var det fest här. Beerpong och sen vidare till Chapala. Gick sen på krogen, det hör verkligen till ovanligheterna. Vi var några som är över 21 som drog dit. Fan vad härligt det är att bara sitta i en bar och dricka en fatöl.

 

Idag chillar jag som sagt. Ikväll är det dags för  nya avsnitt av Cleveland Show, Simpsons och American Dad. Tyvärr inget nytt Family Guy.

 

I veckan blir det fotografering av en SWAT-polis och en är det dags för Halloween! Kommer bli flera dagar med en massa kostymer, galna fester, läskiga saker, skräckfilmer, godis och mycket, mycket mer. Underbart kommer det bli!