Rolig fest som slutade trakigt

Jag sitter i skolan nu, sa det blir inga a, a eller o. Ja, ni fattar.

Igar var det fest hemma pa Wentworth, den forta riktiga Wentwort-festen pa valdigt lange. Tyvarr skulle jag upp tidigt dagen efter och gora en intervju till journalistik-klassen. Darfor bestamde jag mig for att inte dricka nan alkohol alls. Det blev ett roligt experiment att vara helt nykter nar alla andra blev fullare och fullare. Ni ska veta hur roliga ni ser ut ;) Jag tog en massa bilder och filmer. Men jag har inte kameran med mig nu sa jag kan lagga upp dem, och det ar nog tur det. De flesta bor inte visas in public kan jag tanka...

Men det var sent pa kvallen vi markte nat pa Emils rum, dar manga hade suttit under kvallen. Emil hittade inte sin dator. Och den hade statt pa skrivbordet, sa den var ju inte gomd. Vi letade overallt, inne och ute i over en timme. Den gick inte att hitta, sa troligtvis har den blivit stulen. Och sen hittade inte Ida sin handvaska heller.

Man vill ju inte tro att grejerna har blivit stulna, eftersom det nastan bara var folk som vi kande pa festen. Men det verkar nastan vara den enda forklaringen.

Emil ar hos polisen nu och gor en anmalan. Han har bara haft datorn en manad, en MacBook Pro.

Jag ar i skolan efter att ha gjort en intervju med skolans sakerhetschef. Det gick bra, och jag var dar i 40 minuter. Nu har jag atit en fin sallad i skolans cafeteria och ska nu fortsatta med skolarbeten.

Hur det gar med Emils dator, Idas vaska och allt far vi se. Jag hoppas verkligen att allt loser sig.

Och till raga pa allt sa ar det mulet och kallt. Passande pa nat vis.