Sjukt mycket att göra den här veckan

Jag har tidigare sagt att jag inte har så mycket att göra när det gäller läxor och sånt. Nu stämmer inget av det. Har sjukt mycket att göra. Nästa vecka är det tre midterms plus andra uppgifter att göra.

Följande plugg måste jag göra denna veckan:

  • Plugga till midterm i Fotojournalistik. (Ett prov som kommer ha 100 frågor...)
  • Förbereda midtermen i Multimedia (en PowerPoint som där innehållet är sjukt avancerat och jobbigt)
  • Förbereda midtermen i Mediadesign (en PP + att jag ska hålla i en föreläsning för klassen)
  • Ta sportbilder till Fotojournalistiken
  • Hitta bra tidningsbilder till den veckliga fotoläxan
  • Hitta en person att intervjua, göra intervjun och skriva en artikel
  • Göra klart mina posters i Mediadesign
  • Göra post-erna till Mutlimedia
  • Läsa det jobbiga och flummiga Multimediahäftet
  • Läsa Journalistik-boken
  • Läsa veckans fotoläxa
  • Ta feature-bilder till nästa veckas Fotojournalistik

Och sen ska jag dessutom hinna handla, tvätta och helst springa 2-3 gånger den här veckan. Usch. Det är mycket nu. Skulle dessutom vilja hinna med att ha lite roligt också. Det blir nog en rätt pluggig helg. Nån fest kanske man hinner med i alla fall. Får se. 

På söndag hör jag av mig om hur det har gått med allt. (Jag kommer att blogga mer innan dess, men då får ni veta om jag lyckats med allt jag sa här ovanför)

Får avsluta med nåt lite roligare. Vi åt sushi igår. Riktigt gott, billigt och härligt. Ett bra ställe inne i gränden Pasoa Nuevo vid State Street.



#1 - janne

Oj, lykke til med alt. Og den sushien ser fantastisk god ut :)

#2 - Johan

Tack Janne! Och jag kan lova dig, sushin var minst lika god om den ser ut :)