Sportfotograf? Kanske

Det har inte gått så jättebra att ta sportbilder. Två anledningar vill jag framförallt skylla på. För det första har det inte varit så många som sportat. Idag tex när Maria och jag skulle ut och ta bilder så var det helt tomt på football-planen, helt tomt på baxeball/softball-planen, nästan helt tomt på tennisplanerna, inga ute och springer eller cyklar på vägarna. Och för det andra så har jag inte tillräckligt bra zoom på kameran. För när det väl har varit nån sport har det varit svårt att komma nära och få bra bilder. Borde alltså köpa ett bättre objektiv. Typ telelins.

Men jag lovade att visa några bilder, så här kommer två som inte blev sågade i skolan utan sågs som rätt bra. Har dessutom använt lite ovanlig beskärning den här gången.


Cyklisten Ryan i skateparken


Franco spelar basket

Så, ska jag bli sportfotograf? Vet inte. Just nu känns det som att jag har långt kvar till deras kunnande. Sportjournalist kan jag nog börja med.

På tal om nåt helt annat kan jag säga att det har blivit kyligt nu. Det blåser kallt och är bara runt 20 grader. Det börjar bli höst.