Barnsliga läxor efter en bra festhelg

Igår lördag fick jag en hel del gjort. Var inne i stan och fixade punkteringen, skrev ut grejerna till Mediadesignen, klippte mig och köpte den nya Dan Brown-boken The Lost Symbol. Har börjat läsa den nu ikväll.

Idag har jag pluggat hela dan. Jag är faktiskt lite stolt över mig själv. Jag låg i sängen väldigt länge och skrev mins posts till Multimedian, och sen har jag suttit och klippt och klistrat ihop min lilla bok om streckgubben som är sen till sen dejt. Men det är inte den enda läxan idag som har kännts rätt så dagisaktig. Jag har gått runt med papper och färgpennor och gnuggat saker så att mönstret fastnar och bildar nån fin liten grej. Har kännts väldigt barnsligt men lite kul. Har också gått runt och fotat mönster. Väldigt skumma grejer jag har för mig. Men det är skolarbete.


Sånt här trams har jag tagit kort på idag :P

Steffi och Emil har lärt sig skata idag. Typ. Jag lekte sportfotograf och tog en massa bilder på dem. Här kommer en:


Så här kan man ju också åka


Festerna den här helgen har varit väldigt roliga och speciella. Torsdagen på De La Vina var jätterolig. Varför har ni inte fest där oftare? Ett stort hus och en enorm trädgård.

Umegänget har kört maskerad på två av festerna i helgen. Och desutom har de haft ett Special Apperance av Sophie från London. I fredags var det hippiefest. Eller, de hade hippietema, liksom Jocke och Ludde. Jocke körde dock lite Rambo först på kvällen. Han har också köpt en cool robotarm med en hand som man kan skjuta iväg.


Ida och Ellie körde hippietema


Innan han blev hippie var Jocke Rambo, med robotarm


Hetta, Elli, Filip och Sophie på hippiefesten

Fredagen avslutades i IV där vi träffade min klaskompis Cecily, och var på en fest där någon fyllde år och bjöd på vodka. Vi sjöng Ja Må Han Leva för honom. Han kan inte svenska.

I lördags var vi och kollade på halva football-matchen. De sög. Igen. Cheerleaderna var bätre den här gången, så vi kunde kolla på Linnea och Cecily istället.

Efter halvtids-uppvisningen drog vi till Victoria House. Dagens tema var visst pirat, för det var Internationella Piratdagen igår. Ume/London-gänget körde på detta. De hade dessutom träffat några killar som verkligen körde pirattetmat. En av dem hette Fire-Penguin Disco Panda. Ja, han hette faktiskt det. Han har ändrat sitt namn till det. Han visade sitt ID-kort.

Sen blev det IV igen med en stor fest i nåt slags lägenhetskomplex med en stor utegård som var ett enda stort dansgolv.

Innan hemgång gick vi till Dominos och åt fyllepizza. Jag hade en väldigt kosntig grej med kyckling och makaroner. Det var inte meningen, men det var rätt gott visade det sig.

PS: Jag blev väldigt mobbad igår för min "man purse". Det var min SBCC-väska som jag hade drickat i. Sluta retas, Elise House! :P

Nu ska jag kolla på nån film innan det blir godnatt för mig.