Bilder på lilla gubben i den stora staden


Det är inte bara utomhus det är roligt att plugga. Ikväll har jag legat och pluggat i sängen och ätit jordgubbar och druckit vanilj-cola. Underbart.

Jag har jättesvårt att komma på vad jag ska göra till Mediadesign-uppgiften. Jag började göra en serie med en streckgubbe. Blev väl rätt okej. Men idag fick jag en idé - Jag ska ta bilder ute i verkligheten, som ser ut som de platser jag hade tänkt till serien. Sen ska jag ställa ut min streckgubbe på ett papper där. Sen snygga till det i Illustrator, antingen bara gubben på blocket eller hela bakgrunden också.

Så jag gav mig ut och fotade mitt block med en gubbe på i olika miljöer i stan. Det var rätt pinsamt. Eftersom blocket är så litet och jag ville ha bilderna lite från gubbens perspektiv så var jag tvugen att ligga ner på marken, mitt i stan. Äh, jag hade en kamera, och då tror väl folk att jag har nåt viktigt projekt att göra och då bryr de sig inte. Och jag hade ju faktiskt det.

Det blev bilder på torttoaren, bion och vid järnvägen. Jag stod jättelänge vid järnvägen och väntade på att ett tåg skulle komma. Precis när jag var på väg att ge upp så hörde jag signalen och bommarna åkte ner. Då, snabbt fram med kameran och gubben och en massa fina bilder.

Eller gubbe, iofs. Har inte bestämt om det är en gubbe. Kan vara en tjej. Han ska också ha en flickvän eller pojkvän. Vet inte vad nån av dem är än, men det kan var och en hitta på själva. De kommer hur som helst se likadana ut. Men jag gillade namnet Lilla Gubben. För han var så liten och alla andra människor så stora.

Lite bilder från Lilla Gubbens dag :P


Väntar vid tåget



Ensam utanför bion


Ska beställa biobiljetter

Japp, såna här läxor har jag faktiskt :)

Writing/reporting-läxan är klar, snart också delar av multimedian. Nu är det bara Mediadesignen kvar. Men det får jag fixa imorrn på sex-timmarshåltimmen.
#1 - Jenny Strömberg

Vad kreativ och duktig du är! Idag skiner solen även i Halmstad, det är dock bara 16,5 grader men helt okej höstväder :)

Hoppas att du mår bra!

stor kram