Lång härlig helg. Och köttbullar!

Fyra dagar har vi varit lediga nu. Det har varit riktigt gött. På dagarna har vi slappat, pluggat och varit på stranden, och på kvällarna har det varit olika festligheter. Två gånger IV (fredag och söndag) och så i lördags hemma hos Matilda.

Igår spelade vi basket och fotboll. Det var ritkigt schysst. Länge sen man spelade, men det funkade väl hyfsat ändå. Men det var riktigt roligt, och fröhoppningsvis blir det samma sak nästa söndag med.

Gårdagskvällen gav den mest spontana festen jag varit med om tror jag. Jag låg och pluggade och Jocke sov, och så öppnas dörren och EMil frågar om vi ska med till IV. Ja, visst sa vi, gjorde oss iordning och sen drog vi bort till Victoria House. Där var det förfest, sen vidare till IV. Vi var runt i en massa hus, och på gatorna. Träffade en massa trevliga människor. Johanna fick dessutom chansen att berätta om hela sitt projektarbete för en amerikan.

Hela gänget som åkte in avslutade faktiskt på samma ställe igår också. Det var dansgolv rätt länge i nåt uhs på Picasso Street.

Idag har jag fått köttbullar! Niree, en tjej jag träffade i IV förra veckan, hade varit i LA med sin familj över helgen, och de hade bland annat varit på IKEA i Burbank. De hade köpt köttbullar, lingonsylt, brunsås och hela rasket.  Så de hade över och jag fick lite idag. Tack Niree!

Nu ska jag göra det sista pluggandet jag har kvar och sen imorrn är det skola igen.


Köttbullar, potatis, sås och lingon. Lätt godaste maten jag ätit här hemma hittills!

(Jaha, och matbloggen lever visst vidare...)
#1 - Frida Andersson

läser du foto denna terminen? vem läser du för? läste ju också foto när jag var där..

#2 - Johan

Jag läser inte den kurs som heter typ bara Foto. Den kanske jag tar till våren. Nu i höst läser jag däremot Fotojournalistik. Det verkar vara en väldigt cool kurs, och vi har en bra lärare också: Mike Eliason. Har du haft honom?

#3 - Adrian

Tjena Johan, nice blogg du fixat måste jag säga, kul att läsa om hur andra i Santa Barbara har det. Fick en länk till din blogg av en kompis som förmodligen också kommer åka hit, dock till nästa termin. Jag är också i Santa Barbara, kom för några veckor sedan och går på SBCC, läser lite random kurser (fick dock inte allt jag ville, gick inte så bra att crasha vissa av kurserna). Kul med fotojournalistik i alla fall, jag läser den "vanliga" fotokursen, riktigt bra lärare där också så det är kul..



Jag gör samma sak som du och är här ett år, mest för skojs skull dock. Tänker plugga vidare i Sverige i vår eller nästa höst beroende på hur jag trivs/om jag kommer in osv.



Santa Barbara är riktigt nice i alla fall, eller vad säger du? Jag bor dock själv och åkte själv, så känner inte så mycket folk än ^^



Vi borde höras av någon gång! Jag bor downtown på state street så rätt centralt/nära till allt utom IV.



Mitt nummer finns nedan, så ring/smsa om det faller dig in! Bangar aldrig trevligt umgänge och nytt folk!



Adrian: 805 607 3545

#4 - Johan

Adrian: Kan tänka att det är lite jobbigt att komma in i allt när man inte har en massa andra svenskar man hänger med hela tiden. Jag hör av mig när det händer något skoj!