Många bilder idag

Haha, kom precis på att det blir ett rätt paradoxalt inlägg idag. Det heter och handlar om många bilder, men jag kommer inte att ha med en enda bild idag.

Anledningen till detta är att jag har kommit på att jag glömt en sladd i Sverige. Sladden mellan min systemkamera och datorn. Måste köpa en ny imorrn.

För idag har jag bara använt min systemkamera, typ första gången här i USA. För efter journalistiklektionen (där jag fick representera min grupp eftersom ingen vill prata) gick jag ner till stranden för att inleda min håltimme på 6 timmar.

I läxa till nästa vecka har vi en stor uppgift i Media Design. Vi ska måla digitalt. Men först ska vi göra sketcher och småversioner på papper och måla själva. Sen ska vi scanna in dem i datorn. Därefter ska vi antingen använda dem och måla av dem i Illutrator, eller använda ett foto och göra om i Illustrator eller måla fritt där. Allt ska dokumenteras och sparas. Det ska också ha ett tema.

Mitt tema blir "Stranden i Santa Barbara". Så jag gick dit för att måla, fota och få inspiration. Tyvärr har dagens väder inte varit allt för bra så det var inte så mycket folk på stranden och det var rätt mulet och lite kyligt.

Men jag kunde ändå sitta där och måla och fota. Det blev palmer (ja, jag vet!), beachvolleyspelare, fåglar, solare, oljeplattformerna och annat. Fotona blev dock mest palmer så det blir nog fokus när jag ska göra min uppgift.

Jag vet att jag tar många bilder på plamer. Och det är ni många som har kommenterat på. Men det struntar jag i. Jag gillar palmer. Och jag kommer att fortsätta fota dem.

Strandvistelsen avslutades med att jag låg och läste i Fotojournalistikboken.

Jag tog mig hem och satte igång med fotoläxan. Klipp ut två bilder ur tidningen, en vidvinkel och en teleobjektiv. Lagom jobbigt.

Sen ikväll har jag haft kvällslektion med Fotojournalistik. Vi pratade om lagar och sen testade vi våra kameror. Ett par "frivilliga" fick agera modeller och vi andra fick turas om att ta bilder. Rätt chillig lektion. 

Nu är jag hemma och ska väl läsa lite i Multimediahäftet.

Kvällarna här är rätt schyssta. Lagom varmt och så sitter man här och chattar med folk (men eftersom de flesta i Sverige sover så blir mina kvällschattar mest med USA-människor) och sen avsluta kvällen med avsnitt med Family Guy och Robot Chicken på den stora tv:n.

Imorrn ska jag köpa en sladd.

PS. Har ändrat inställningarna för var jag är, så därför tiden ser annorlunda ut än tidigare.