Roliga fotolektioner nu

Fotoletktionerna börjar nu bli riktigt roliga, för nu får vi ta bilder också :) Tidigare har vi mest gått igenom vad vi ska göra under hösten, samt en massa teori. Det var iofs varit nyttigt, lärorikt och intressant, men nu har vi alltså fått börja fota med.

Jag gick med Maria och Maria runt på skolgården i mörkret och skulle ta bilder med blixt. Det var uppgiften. Två stycken skulle man ha, och de fick inte se likadana ut. Vi gick runt och tog mest bilder på varandra i olika poser. Jag har väldigt lätt att posera har jag märkt :)

Jag hade dock dålig fantasi. Vilket också visade sig på lektionen. Jag vet inte varför jag valde bladbilden, men hur som helst, den är riktigt tråkig och ful, och det fick jag höra också. Men det var roligt ändå.

En sak som är väldigt roligt med fotolektionerna är att läraren har en sidekick, precis som i talkshows. James Sinclar (St Claire?). Det är stackars James som sitter jämte och hjälper till, och hamanr alltid i lärarens skämt, hackas på när något går fel och får hjälpa till med allt möjligt. Tror han är en utgången elvev som går med vid sidan om. Det är riktigt roligt hur som helst. Och han verkar trivas med det.


Min fula bladbild


Maria leker med en lampa


Marias foto av mig


När fan ska mina Adobeprogram funka? Jag har testat allt i ett par veckor nu. Varken lagliga eller andra versioner funkar. Det går helt enkelt inte att installera, inte ens gratis-trial-verisonen som Adobe har på sin hemsida. Fail-Adobe! Mina uppgifter i Mediadesign och Multimedia hade blivit så himla många gånger bättre om jag hade haft programmen här hemma och kunnat jobba med det när jag vill. Nu måste jag gå till skolan och få det gjort, och då försvinner motivationen som en snöboll i helvetet.

Åt förresten en himla god sallad i skolan idag. Jättebra, god och billig. Sallad, tomat, kyckling, tonfisk, jordgubbar, krutonger, melon, bönor, kikärtor, gurka, pastasallad och mycket, mycket mer. Hur gott som helst, och min portion idag kostade bara 3,94.

Imorrn har vi prov i journalistiken. Hjälp