Roligt på fotojournalistiken

Idag har vi pratat sport på fotojournalistiklektionen. Vi ska ta sportbilder till nästa vecka, det är vår läxa. Under lektionen pratade vi om hur man ska täcka olika sporter. Det var rätt tråkigt att lyssna på sporter som man inte bryr sig om, som football och baseball. Roligare med fotboll, basket och volleyboll. Dock kommer det inte att gå, som proffsen gör, att hänga upp fjärrstyrda blixtrar i hallarna och arenorna. Jag får hoppas på att man kommer tillräckligt nära för att inte behöva stå på parkeringsplatsen känns det som.
När jag tagit mina sportbilder får ni se dem här, senast tisdag.

Men, idag fick jag beröm på fotolektionen! Äntligen! Idag var inte jag sämst :P Vår läxa till idag var skuggor. En av bilderna tog jag på mig själv, ett slags självporträtt genom gardinerna. Sen var jag, Emil och Steffi ute och tog en massa bilder (vilket vi gjorde under hela dan igår typ). Men på kvällen gick vi bort till bron vid motorvägen och tog bilder på skuggor. En av dem använde jag som läxa. Vissa av bilderna kan man dock inte visa upp i ett publikt sammanhang...

Här är mina två bilder. Tema: skuggor


Självporträtt


Totempole?
Indisk gud? Svenska studenter?