Tråkiga lektioner men ändå en härlig dag

Bortsett från två tråkiga och rätt meningslösa lektioner idag har dagen varit väldigt bra känns det som. Har fått mycket gjort och jag har kännt mig duktig =)

Jag har fixat kortläsare till systemkamera. Har redan en sån, men den är i Sverige och där gör den inte mycket nytta. Men nu har jag köpt en så att jag kan lägga in bilder från systemkameran också. Till min pocketkamera har jag sn i datorn, så det är därför jag har kunnat ladda in bilder tidigare, ifall det är någon som undrar. Dessa kameror har nämligen inte samm typ av minnekort.

Var sen och handlade på Ralphs. Nu har jag mat så jag klarar mig ett tag till.

Under tiden som jag var ute och gjorde dessa ärenden hade jag en tvätt inne. Inatt kommer jag sova i helt rena och fräscha lakan och örngott. Nice!

Eftersom jag har kortläsare kunde jag idag börja med min mediadesignläxa, steg två. Igår fotade och målade jag. Idag har jag dels scannat in gårdagens målningar samt kunnat börja redigera och måla bilder i Illustrator. Det kommer ta mycket tid det här, men det ska nog bli bra till slut tror jag.

Nu ikväll har jag varit ute och sprungit igen. 8 km är rundan toalt har jag mätt på google maps. Vädret var bra, men hemvägen var ändå riktigt jäkla seg. Men det känns jäkligt gott i ikväll trots allt.

Eftersom jag tycker att jag har varit så duktig idag så ska jag avsluta dagen med lite Ben & Jerry chokladglass :D


Ni är jättemånga som har kommenterat att jag tar mycket palmbilder. Bara för den sakens skull har dagens bilder temat "träd". Bara för att retas lite med er ;)



JA DET ÄR EN PALM! Men det struntar jag i. Och jag ska faktiskt använda den här bilden till mitt skolarbete.


Blad på skolan på natten


Träd vid hamnen

Okej, jag tar väl en bild som inte är ett träd:

Det är flera som frågar mig vad jag äter. Så här komemr kvällens mat (och därmed har min blogg även blivit en matblogg):

Ikväll blev det chicken nuggets med nudlar, sallad, tomat och röd sås. Till dricka: mjölk. Och ikväll, för att fira min förträfflighet ;) tog jag och köpte en Ben & Jerry-glass. Jag var dock så trött efter löprundan att jag inte orkade äta upp all mat, och jag kommer inte orka hela glassen heller. Men jag kommer njuta så länge jag orkar :D


Kvällens mat

Imorrn blir det en journalistiklektion och en plugg hela dagen. Vi måste fixa posten också.

Från och med imorgon har vi långhelg!
Torsdag eftermiddag till tisdag morgon är vi lediga. Detta för att det på måndag är Labor day. Arbetarnas dag. Hm. Men vi får ledigt i alla fall. Woohoo!