Kick-ass fest och kick-ass film

Förutom lite halsont så har det hittills varit en väldigt bra vecka. Fått gjort en del skolarbete, men de tär inte så mycket av sånt nu som tur är.

 

Igår, torsdag,  fyllde Lauren år. Jag trodde först att vi skulle på middag på restaurang, men istället var vi hemma hos Cecily och Riley. Lauren och Rileys mammor var där och de gjorde en riktigt fantastisk middag åt oss med linguini-förrätt, och sen steaks och caesarsallad. Muffins från Crashcakes till efterätt. Plus en massa olika drinkar som de gjorde åt oss. Och så hade vi champagne och vin och en massa annat. Väldigt nice.

 

Jag hade två presenter till Lauren. Först ett födelsedagskort jag gjort till henne. I graphic design-klassen har vi en uppgift där vi skulle göra kort, och då gjorde jag ett födelsedagskort till Lauren. Väldigt snyggt tycker jag att det blev.

Den andra, riktiga, presenten hade hon faktiskt önskat sig av mig. Jag ska ta med henne till skolans fotostudio och ta en massa modellbilder av henne. Samt utanför i solnedgången. Det ska vi göra nästa vecka tror jag. Jag hade gjort ett intyg åt henne som hon fick igår.

 

Vi lekte loss med Photoboth också, som ni kanske har sett på facebook.

 

Rätt så normal bild på mig, Cecily, Lauren och Vaios


Inte så normal bild på Cecily, Vaios och mig


Den redan (ö)kända bilden på mig

 

Ikväll har jag varit på bio. Jag, Jocke och Andy, samt flera andra kompisar som var där, gick och såg filmen Kick-Ass. Och det var verkligen en kick-ass film! Riktigt jäkla bra.

 

 

Den handlar om en serietidningsnörd som undrar varför inga människor faktiskt på riktigt klär ut sig och beter sig som superhjältar för att lösa brott och skapa säkerhet på gatorna. Nån borde göra det. Och den någon blir han. I början går det inte så jäkla bra, men efter ett hjältedåd filmas han och hamnar på YouTube och blir väldigt populär. En massa andra börjar också haka på trenden att klä sig i dumma utklädnader och ta lagen i egna händer. Och några av dem har andra mål på sin agenda.

 

Filmen var riktigt snyggt gjord och hade väldigt coola karaktärer. Lilla tjejen var asball, Nicolas Cage brukar jag inte vara så impad av men han var riktigt cool, och huvudtjejen var väldigt snygg (jag pratar om Lyndsy Fonseca, inte om lilltjejen). Musiken i filmen var också underbar. Till actionscenerna användes det  musik från andra filmer, som tex 28 Dagar Senare och Clintan-rullen För Några Få Dollar Mer.

 

Det var en bra blandning mellan action och komedi, lite blodigare än jag förväntat mig, men det funkade väldigt bra.

 

Jag är oerhört nöjd med filmen. Bästa filmen jag sett i år (Avatar räknas inte, för den såg jag även förra året).

 

Kick-Ass och Hit Girl redo för action

#1 - janne

Høres ut som en morsom film! Da jeg bodde i Göteborg, pleide jeg og to kompiser å gå rundt i Slottsparken med en grønn maske på hodet og oppføre oss allment konstigt... :p



Haha! Neida. Jeg synes også folk borde bete seg mer som superhjälter! :D