Brasilianskt bröllop, stora båtar, party – och Jersey Shore

En bra skolvecka avlöstes av en schysst helg, som inte är slut ännu. Det är en hel söndag med härligt väder kvar.

 

Mina housemates är jättehärliga, jag gillar dem verkligen. Två av dem, Christoffer och Lídia ska gifta sig i december. Och det ska de göra i hennes hemstad Fortaleza i Brasilien. Jag är nu bjuden och jag tänker åka! Ska bara prata med min engelsklärare eftersom jag har en final presentation då, och om det går att fixa på nåt sätt så åker jag med Ola ner till Brasilien i början på december och får uppleva Sydamerika för första gången (Mexico är Centralamerika). Kommer att bli riktigt roligt.

 

Det ligger en stor, jättestor, båt här utanför. Vi vet inte vems det är, men det måste vara nån riktig höjdare som har beslutat sig om att lägga ankar utanför Santa Barbara. Båten har ett stort garage i aktern, och en konstig för. Men enorm och väldigt häftig.

 

Big ass boat

Jämför storleken med den normalstora motorbåten som åker förbi, samt segelbåten till höger.

 

Det har varit ett par roliga och hårda festkvällar på La Brezza och downtown. Roligt att komma igång på det planet med.

 

Till sist måste jag erkänna nåt hemskt. Jag har fastnat för Jersey Shore. Det är… jag vet inte hur jag ska beskriva det men det är underhållande. Riktigt dumt, och ibland fasar man för mänsklighetens överlevnad när man ser det, men jag kan inte låta bli. Jag har kollat på hela första säsongen i ett svep och nu alla avsnitt som hittills gått i år. På torsdagar går det på MTV.

För er som inte vet vad det är: det är en ”reality” show om åtta översolerade, uppummpade, hårgeléberoende, sexfixerade unga amerikaitalienare (guidos) från New York-området som på sommaren åker till stränderna vid New Jersey och festar, har sex, dansar och lever rövare. Typ som Tylösand ser ut på sommaren. Tror att den kommande serien på femman ”Kungarna av Tylösand” är baserad på Jersey Shore. Hur som helst, inga blir utröstade eller nånting, utan man följer bara vad de gör, med vem, och hur de är mot varandra. Väldigt underhållande tycker jag att det är i alla fall.

Och jag vågar erkänna det. Jag skäms inte.

 

We're going to Jersey Shore, bi-atch!

#1 - Josefine

Båten är en "a yacht" (inte "a" som i översättning "en" utan den heter så). Googla! Det är enligt källor nån rik ryss som äger den :)

Så var det löst!

#2 - Johan Hammerby

Efter gårdagskvällen blev det mycket googlande och letande på nätet. Kolla det nya inlägget som jag precis skrev. Jag är en paparazzi nu :P

#3 - Josefine

Precis som jag trodde då. Missade dock din källa i din text.. eehh, var det Josefine??

Journalist jovisst ;)

#4 - Johan Hammerby

Faktum är att allt det där hade jag själv hittat på nätet kvällen innan. Skrev det dock inte på bloggen förrän dagen efter, och då såg jag även din kommentar. Så du var inte min källa, men du konfirmerade det jag också hade fått fram via google och wikipedia. Men i nästa inlägg kan du väl få nån slags cred, bara för att ;P

#5 - Josefine

Haha, ok då, jag ger mig :) Kul att du fick foton på kändisarna också!