Julstämning och finals

Sista riktiga skolveckan är avklarad för den här terminen. Nu väntar Det har varit mycket att göra, och mycket plugg, för plugget är inte klart. Nästa vecka är finals-veckan, med slutprov och inlämningar av en massa olika saker.

Jag har bara två finals, båda på måndag. Det är i engelska och Communication. Ska också lämna in min book report på Into the Wild. Har även ett par fotoportfolior att lämna in, men de har jag redan skrivit ut och laddat upp de digitala filerna, så jag ska bara lämna in bilderna i lärarens fack. Det är vad jag har att göra skolmässigt. Här är btw min sista artikel för den här terminen:

http://www.thechannelsonline.com/news/city-college-academic-senate-votes-9-3-against-moving-first-day-of-school-1.1814248

 

Det är julstämning här nu. Ja, det går alldeles utmärkt att få julstämning bland palmer och stränder. State Street har en massa lampor och dekorationer, och varje dag ser man fler och fler hus som sätter upp dekorationer i trädgårdarna. Affärerna spelar julmusik och säljer juliga saker. Mataffärer och caféer har speciella julsaker, och Starbucks har sina julspecialitéer med pepparkakssmak eller pepparmint.

 

Jul på State Street

 

Igår var det svensk julfest. En massa svenskar sa åka hem för gott, och därför anordnade Therese, Therese och Sandra en stor julfest med mat inköpt på IKEA. Köttbullar, prinskorv, julskinka, knäckebröd med Kalles Kaviar, sill, pepparkakshus, Paradis-choklad och en massa annat härligt. Riktigt nice. Dock ingen snaps, så det fick bli att snapsa gin. Så vi hade middag, lekar och dricka. En väldigt trevlig kväll, tråkigt bara att det kanske var sista gången nånsin som jag träffade flera av dem.

 

Julmat!

 

Sandra, Oscar och Erika slåss om de sista stolarna i Hela havet stormar

 

Pepparkakshus

 

Imorrn blir det en till julgrej. Julklappsutdelning och mat med Cecily och Lauren. En glad nyhet är att Cecily's knä är lite bättre, och hon kommer förmodligen inte behöva opereras förrän till sommaren. Det innebär att hon förmodligen kan komma till Sverige över nyår!

 

På tisdag morgon lämnar jag Santa Barbara och beger mig mot Brasilien. Men jag kommer med ett blogginlägg till innan dess, med mer info om det.