Stressig sista dag

Oj, vad mycket jag haft att göra i helgen. Men jag har också fått gjort det mesta. Och om tre timmar drar jag.

 

Tre dagars julfirande har det blivit. Festen i fredags skrev jag om. På lördagen anordnade skolans International Student Office julmat för alla internationella studenter, och de hade dekorerat jättefint i matsalen.

Igår, söndag, hade vi precis som förra året julfest hemma hos Cecily. Mat, godis, kakor, julfilm och julklappar och vi hade jätteroligt och jättetrevligt.

 

Dansande pepparkaksgubbe med luriga sjungande marshmallows. Ja ni hörde.


Juligt med nya fina julklappströjan och klockan =)

 

 

Idag var min sista skoldag. Hade två finals inom ett par timmar. Först Communication, som jag tror gick okej, men den var krånglig. Men det sa alla efteråt, så det var inte bara jag, vilket känns skönt. Så den gick nog bra.

Sen gjorde jag min engelska-final och den gick riktigt bra. Kände att jag kunde allt och hade bra saker att säga, så den borde jag få A på. Tror dock att det blir B i både den kursen och Comm. Men det är helt okej med tanke på hur mycket plugg det har varit med dem. Har kvar att göra finalen i fotoklassen, men den gör jag online så den tar jag aningtingen på bussen på väg till LAX eller när jag väntar på flygplatsen i Miami. Göra sitt slutprov i Miami. Inte helt fel =)

 

Har fart runt och gjort en massa annat idag med, köpt grejer till Christoffer och Lidia, städat, tvättat, skrivit ut saker i skolan, lämnat in mina foton, ringt till det jäkla elbolaget, samt beställt biljetter till Sverige. Nu är det klart att jag åker direkt från LAX när jag kommer dit från Brasilien den 16 december, och jag kommer då landa i Göteborg på kvällen den 17, kl 18.10. Sen åker jag tillbaka till Santa Barbara den 12 januari.

Inom en dryg månad ska jag göra två resor, men i och med alla mellanlandningar kommer det innebära 10 flygningar. För att snacka kvällstidningsspråk, här är hela listan!

 

  • 7 december, Los Angeles – Miami
  • 7-8 december, Miami – Rio
  • 8 december, Rio – Fortaleza
  • 15 december, Fortaleza – Sao Paulo
  • 15-16 december, Sao Paulo – New York
  • 16 december, New York – Los Angeles
  • 16-17 december, Los Angeles – London
  • 17 december, London – Göteborg
  • 12 januari, Göteborg – London
  • 12 januari, London – Los Angeles

 

Det viktigaste för er i Sverige (främst mamma och pappa) att veta är att jag kommer till Landvetter fredag 17/12 kl 18.10. Annars var det väl inte så mycket mer nu. Vet inte om jag kommer att blogga nåt från Brasilien. Kommer ta tonvis med bilder som kommer upp senare. Vet inte heller hur aktiv jag kommer att vara på Facebook. Från och med att jag lämnar Miami kommer jag också att stänga av min amerikanska mobil och inte använda den förrän i januari igen, så det är mitt svenska nummer som gäller om det är nåt.

 

Så, antingen så hörs vi inom kort, eller så hörs vi om ett par veckor. Det märker vi. Hur som helst, ha det gott allihopa! Sverige, det ska bli roligt att komma på besök, Santa Barbara: jag saknar dig och människorna här redan, även om jag inte har åkt ännu.

 

<3