Första skolveckan avklarad

Det har varit en bra och konstig första skolvecka. Kompisar har blivit sjuka och annat har hänt, men mest så har det varit kul. Och skolterminen ska nog bli bra. Har fem kurser:


Graphic design

Samma lärare som i Media Design förra terminen. Kommer vara mer inriktat på InDesign. Men det är tidigt på morgonen så man kommer vara trött på de lektionerna. Har klassen med bland andra Elyse och Fernanda, som också läste Mediadesign.


Digital Imaging

Photoshop-kurs. Det är 35 personer i klassen och över 20 av dem är svenskar. Kan nog vara en användbar kurs.

 

Intermediate Soccer

Sjukt roligt! Jag har inte spelat på länge, men jag återupptäckte direkt hur kul det var. Det var en bra nivå på folkets spel, men jag märkte att jag inte spelat på ett tag men när jag har tillbaka min fulla kondition kommer det bli helt fantastiskt. Att spela fotboll två gånger i veckan kommer vara både roligt och bra träning. Janna och Elyse är också med.

 

The Channels Newspaper

Jag ska skriva för skolans skoltidning. Kommer bli roligt. Redan när jag kom dit hade de gjort upp första numret och jag fick i uppdrag att skriva en skivrecension. Jag valde Ke$ha :P I fortsättningen kommer jag få skriva andra saker. Jag har sagt att jag vill skriva om nyheter och sport. Cecily går också kursen och Maria och Maria ska ta bilder.

 

Photo

Egentligen en nybörjarkurs i foto, men jag tror att jag kan få ut en del av den ändå. Och jag ville ha en fotokurs den här terminen med. Läraren är helt fantastik dessutom. Maria A hade den kursen i höstas och gillade det väldigt mycket. Maria H och Matilda tar också kursen.

 

 

Igår var det fest här och på LaBreeza. Det blev många matcher beer pong. Vaknade sent idag. Vi gick till Habit och käkade och sen ner till stranden för att spela beachvolley. Vi var rätt sega i början men sen gick det rätt bra. Victoria vann tre matcher mot fyra svenskar från ett annat hus.

 

Får se vad som händer i helgen. Men det är fint väder nu i alla fall. Runt 25-30 grader var det de senaste dagarna. Så det blir nog mer stranden kan jag gissa, och det var snack om picknick på söndag. Livet i Kalifornien är nu så bra som det ska vara.

#1 - a du hörde

25-30 grader?

tittar ut

DOH!