Ytterligare en fruktansvärt hemsk och jävlig flygdag

Självklart så var de sista resorna tvungna att vara överjävliga också. Har haft det jättekul i Washington, och det kommer i ett eget blogginlägg de närmaste dagarna, men jag börjar med dagens flygningar:

 

Mitt plan från Dulles Airport skulle gå vid kl 07:00. Jag åkte ut så att jag var där i god tid, och de började boarda i rätt tid. När jag satt mig till rätta somnade jag nästan direkt eftersom jag inte sovit tidigare. Men efter ett tag vaknar jag av kaptenen som i högtalarna säger att vi har problem och inte kan komma iväg. Jag sitter bara helt lugn. Jaha. Det var det. Självklart. Detta måste hända.

 

Men den här väntan blir längst av alla. Jag somnar av och till för jag inser snabbt att vi kommer stå här ett bra tag. Planet från Salt Lake City som jag ska ta till SB ä är bara att glömma. Det går 1,5 timme efter att vårt plan skulle vara framme i SLC.

 

1,5 timme. Efter 3 timmar kommer vi iväg från Washington. Då har vi bara suttit i planet och ingen visste riktigt vad som hände. Så planet där var bara att glömma. Vi fick gratis hörlurar så vi kunde kolla på film (Wow, tack Delta!) och de berättade att de höll på att omboka alla flighter som missas.

 

När vi kom fram i det snöiga och bergiga Salt Lake City går jag direkt till Delta-desken för att kolla vad som händer. Nästa direktplan till Santa Barbara skulle inte gå förrän kl 19 på kvällen. Så därför har de bokat in mig så att jag först ska flyga till Los Angeles och sen därifrån till SB. Detta ska vara framme 17:10. Alltså fem timmar senare än vad jag från början var tänkt att komma fram.

 

Jag var bara ledsen då. Allt var jobbigt. Precis som till NY var hela meningen med att åka tidigt att jag skulle komma fram tidigt så att jag kunde få hela dan där.

 

Jag ringde och pratade med Cecily. Hon skulle ju hämta mig på flygplatsen och har under dagen från mig fått lika många bud som jag om när jag kommer till flygplatsen. Det var skönt att få snacka lite med henne.

 

Från Delta fick jag också ett rabattkort på 25 dollar till en framtida resa samt en matkupong till flygplatsen i Salt Lake City. Åt på California Pizza Kitchen.

 

Till planet till Los Angeles fick jag också förstaklass. Det var schysst. Gratis allt! När jag kommit ombord och satt mig frågade flygvärdinnan om jag ville ha en drink. Ja, det ville jag verkligen! Det behövdes efter ytterligare en jävlig flygdag. Gin & Tonic. Åh, vad det satt fint.

 

Flygvärdinnan var btw den snyggaste jag någonsin sett.

 

Jag sov halva vägen till LA och sen hann jag vara där ca en timme innan jag satte mig på nästa plan, mot Santa Barbara. Är det ens nödvändigt att berätta att det också var lite försenat? Nej, det hade ni förstås redan räknat ut. Det blev inte jättemycket sent, men det är ju ändå känslan. Jaja.

 

Allt blev bättre när jag kom fram till SB. Cecily och Riley hämtade mig och vi åkte och åt på en jättebra restaurang. Sen åkte vi hem till deras nya lägenhet där vi fick upp en stor tv-bokhylla från scratch. Vi blev väldigt stolta och nöjda. Sen kom Lauren också och vi alla flummade hela natten.

 

Äntligen hemma i Santa Barbra igen. I love it!