Jurassic Park!


Velociraptor!
(eller, egentligen med tanke på storleken, så borde det vara en Deinonychus eller Utahraptor, men whatever)


Den här veckan har jag och Padde haft JP-marathon. Det började i måndags när vi kollade på första Jurassic Park-filmen, och sen blev vi sugna på att se de andra också. Jag gick i ett par dagar och letade efter mina gamla VHS-kassetter, men kunde inte hitta dem.

 

Så jag gjorde det enda rätta. Jag åkte och köpte dvd-boxen med alla filmer + bonusmaterial och sen kollade vi på dem och det var väldigt nice.

 

Första filmen är så fantastiskt bra, och det var min första favoritfilm när den kom. Då var jag och Mange riktiga dinosaurie-nördar, så när den här filmen kom var det ju det största som hade hänt.

 

Sen kom uppföljarna, och de var en besvikelse. Troligen för att man hade såna förväntningar på dem. Men nu när jag såg dem igen så var de faktiskt helt okej.

 

Har också hört att det planeras en Jurassic Park IV. Hoppas i så fall att både Ian och Alan är med, och att den utspelar sig på första ön, Isla Nublar.

 

 

Apropå gamla bekantskaper, så träffade jag min gamla gymnasieklasskompis Josefine i fredags. Hon har varit i Kina, och ska tillbaka dit, så vi hade en massa att prata om och vi hade jättetrevligt.

 

Har också börjat planera min sommarfest, som blir den 14 augusti. Tyvärr vet jag inte om jag får ledigt den 22, vilket är ett måste för att jag ska kunna åka till USA igen. Sjukt irriterande.

 

Sprang en mil igår också. Första gången på väldigt länge, och jag klarade det på under en timme. Det var bra.