Öl i Tyskland och leksaker på vinden

Igår var jag och pappa på bussresa till Tyskland. Vi ökade ut spritförrådet här hemma för resten av sommaren. Det var trevligt med bussresa, båtresor där vi åt mat och sen shoppade loss på Border Shop i Puttgarten. Det blev mest öl, men även gin och Jäger för mig. Väldigt billigt, och nu har jag grejer som kommer räcka tills långt efter jag åkt till USA.

 

Idag har vi börjat städa ut vinden. Där finns så mycket skräp och annat så vi var tvungna att göra ett ryck.

Jag tog hand om den ena halvan, där det mesta av mina grejer finns. Dels hittade jag en massa skolgrejer, typ arbeten och sånt. Jätteroligt att se. Hittade flera gamla dagböcker från lågstadiet. Bland annat en från 1993, där min familj var och hälsade på familjen Andersson. Jag skrev där att vi stannade där till klockan fem på natten. Kommer ihåg hur min lärare nämnde detta för mina föräldrar när de sågs, och då skämdes mamma och pappa. Haha.

 

Jag har också sparat tidningsurklipp och tidningar från de stora händelserna, typ 11 september, Anna Lindh-mordet, tsunamin och sånt. Bra gjort, det är coolt att se dem igen.

 

Och så hittade jag en massa leksaker. Det var jätteroligt att kolla igenom dem igen. En massa Turtles, Playmo, Lego, Batman, transformers, Power Rangers och mycket annat. Jag blev långt ifrån klar och kommer hålla på dem detta fler gånger i sommar.

 

Slimer från Ghostbusters, Kimberly/Pink Ranger från Power Rangers and Don Carnage från Luftens Hjältar

 

Leksaker och annat la jag i lådor och ställde vid väggen, liksom skolgrejer. VI hittade också en väldans masas kläder som vi aldrig kommer ha på oss igen. De la vi i säckar och lämnade in på ett sänt där hjälp-tredje-världen-ställe. Så nu kommer en massa barn där gå omkring i mina gamla kläder.

 

Idag har jag också köpt min resa till USA! Den 21:a augusti flyger jag från Köpenhamn till Düsseldorf, och sen till Los Angeles. Äntligen har jag fixat detta, känns så skönt.

 

Imorrn drar jag ner till Malmö för en Victoria Hosue-reunion. Ska bli riktigt ballt att se dem igen.