Begravning och bröllop

 

Det har varit en kyrklig helg.

Den började med farmors begravning i fredags. Jag upptäckte att jag aldrig varit i Kosta kyrka förut, trots att jag varit på kyrkogården många gånger. Det var en fin begravning, inte så lång, och med en bra präst. Det var också roligt att få träffa mina kusiner på den sidan, vilket jag gör alldeles för sällan.

 

Sedan på lördagen så var det dags för Sveriges största händelse i år. Bröllopet mellan Victoria och Daniel som media skrivit spaltmil om de senaste månaderna.

 

För er som inte vet det. Jag är rojalist och gillar såna här grejer.

 

Här hemma satt vi och kollade hela dagen. Det var jätteroligt tyckte jag. Först att se alla kungligheter och andra digniteter komma och gå på röda (blåa!) mattan fram till kyrkan. Sen själva vigseln, och jag måste säga att Victoria hade en jättevacker klänning. Det var en fin ceremoni också och kul att se kortegen genom Stockholm. Himla gött att det var så fint väder.

 

Middagen på kvällen med talen var dagens höjdpunkt. Först höll Kungen och Daniels pappa jättebra tal, men sen kom Daniel. Hans tal var helt fantastiskt underbart! Väldigt vackert, och efter det finns det väl inte någon som kan tvivla på honom som prins.

 


Daniels tal

 

På jobbet har jag också hållit på mycket med bröllopet. En massa sidor, både inrikes och lokala. Men nu är det väl slut på rapporteringen på ett tag. Nu ska brudparet ut på smekmånad. Sen nästa mediabevakning blir väl när barnet ska komma. Min gissning blir att barnet föds i början på april 2011. Och min gissning är att det blir en pojke som kommer heta Oscar. Fast jag hoppas på Johan.

Officiella bilden (jag har inte alls snott de här från nån bildbyrå...)

 

Alla kungliga och kejserliga gäster, samt familjemedlemmarna

#1 - eller va

Inte märkt att han läspar innan,han låter lite som Percy Nilegård från Nile City.