Trevligt i Göteborg

Det var väldigt roligt i Göteborg, trots att det blev kortare och regnigare än planerat.

 

Jag åkte upp i onsdags och på stationen mötte Elin och Anna mig. Det var jätteroligt att se dem igen, och vi hade en massa att prata om. Vi åkte och åt på en kinarestaurang, där vi ätit flera gånger tidigare under JMG-tiden. Vi åkte även in till stan och kollade i affärer och gick sen och fikade. Riktigt göteborgskt, riktigt roligt.

 

Sen gav jag mig ut till Mölndal och träffade Evelina. Jättekul att se henne igen efter att vi haft mycket msn-kontakt under det senaste året. Vi lagade mat och var ute med hennes hundvalp Hera. Kollade på film och lyssnade på rolig musik.

 

Nästa dag hade hon sin skolavslutning och hon åkte in till stan och jag kom och mötte henne i stan sen. Hon mådde dock inte så bra så hon åkte hem för att vila och jag åkte till Avenyn för att träffa folk från Muf göteborg. Där fanns en himla massa gamla vänner så det var jätteroligt. Det blev också lite kampanj vid Kungsportsplatsen. Där var mycket folk, och jag träffade också för första gången sen jag kom hem lite folk från Santa Barbara, bara av en slump. Mathilde, Isabelle och Louise.

 

Evelina skulle jobba på kvällen så jag var för mig själv hela eftermiddagen, och det var jättekul. Passade på att gå runt i stan på alla gamla ställen. Gick upp till JMG, men det var  ingen där. Tog sen och gjorde som jag gjort många gånger när det varit fint väder, jag gick från stan till Studiegången, där jag bodde förr. När det är fint väder är det jättegott att gå där. Det var det inte nu. Det ösregnade. Men jag blev blöt och tänkte sen att ”äh, jag är redan blöt så det kan inte bli värre”. Så jag gick upp till Studiegången, åt på thairestaurangen (nr 11, kycklinggrillspett i jordnötssås) och tog sen en tur runt sjön där jag brukade bada och sen runt och tillbaka. Gick in till stan sen, i lagom tid att komma tillbaka till Mölndal när Evelina kom hem.

 

Dock hade vi haft kontakt hela dan, och hon mådde inte alls bra. Riktigt jättedåligt faktiskt. Vi diskuterade ifall hon, eller jag, skulle sova nån annanstans för att jag inte skulle bli smittad. Till slut kom vi fram till att jag lika gärna kunde åka hem på kvällen, eftersom hon förmodligen inte skulle bli frisk de närmaste dagarna. Jättetråkigt tyckte både hon och jag, men det fick bli så.

 

Men trots att göteborgsvistelsen tog slut snabbare än planerat så hade jag en fantastisk lillsemester med en massa gamla kompisar, nostalgi och minnen. Jag kommer tillbaka till götet flera gånger i sommar, och förhoppningsvis då så kommer det regna åtminstone lite mindre. Får man hoppas.