Journalistbråk och annat

Den här veckan har jag varit arg på redaktörer och sportat.

 

Anledningen till att jag är arg på redaktörerna har med mina två artiklar att göra. Eller, bara ena. För den ena (konserten), den som jag gjorde sent i söndagskväll och gjorde att jag missade Oscarsgalan helt kom inte ens med i tidningen. Den ligger på hemsidan, men inte i papperstidningen.

Här är den:

 

http://media.www.thechannelsonline.com/media/storage/paper669/news/2010/03/10/Entertainment/An.Evening.Of.Eclectic.Music-3887513.shtml

 

Den andra artikeln (Lacrosse) kom med, men den hade de ändrat om så mycket att jag inte känner igen den längre. Värst var att de hade tagit bort en tjej helt, men behållit hennes citat och gett dem till de andra. Helt oacceptabelt. Så jag har bråkat en del med redaktörerna den här veckan och det är väl inte helt löst ännu. Men det ordnar sig.

 

Även om jag inte gillar den här artikeln längre, så här är den:

 

http://media.www.thechannelsonline.com/media/storage/paper669/news/2010/03/10/Sports/City-College.Womens.Club.Lacrosse.In.First.Season-3888124.shtml

 

Idag har vi spelat football. Vi skulle ha spelat basket på skolan där vi brukar, men då var det fortfarande barn kvar på skolgården och vi fick inte gå in. Så vi gick till parken jämte och spelade football. Har aldrig gjort det förut, men det var väldigt roligt tyckte jag.

 

Har också denna veckan spelat iskall fotboll i måndags, men onsdagen var bättre. Vädret har nämligen blivit bättre och varmare. En del löpning och gym med. Gött. Den hälsosamma stilen inför spring break funkar bra. Förutom idag och igår när det blev en del öl, hamburgare och milkshake...

 

I tisdags höll vi på med rörelse-bilder på fotolektionen. Vi har tagit bilder så att det ser ut som att det är jättemycket fart i dem. Det är coolt att lära sig nya saker som det här. Det här är något som jag kommer använda mycket i framtiden.

 

Wrooooom!



Wosh!


Den här veckan har vi alla gått och nynnat på Erasures låt Always. Detta eftersom alla varit fast i flash-spelet Robot Unicorn Attack. En regnbågs-enhörning som springer och hoppar bland molnen. Väldigt enkelt och beroendeframkallande. Och så musiken som fastnar.

 

http://games.adultswim.com/robot-unicorn-attack-twitchy-online-game.html

 

Imorrn är det ny cheer-tävling, kanske den sista. Den är i Irvine, tror jag, och det är långt söderut. Så vi kommer nog ge oss av väldigt tidigt imorrn bitti.