Graduation!

Maria, Stephanie och jag

 

För jag har tagit studenten! I have graduated! Ha.

I torsdags var det tävlingen Soma Showcase där vi lämnat in grejer i de olika mediaämnena. Jag vann inget dock.

I fredags var det graduation. På förmiddagen kom vi dit och tränade på hur vi skulle göra och på eftermiddagen var det dags. Vi hade våra dräkter vi köpt. Svarta dräkter och hattar och sen gick vi till våra platser till tonerna av the graduation song, Pomp & Circumstance. Sen nationalsången, tal av skolans president och skolans commencement speaker och sen fick alla i tur och ordning gå upp på scenen och få sitt namn uppräknat. Riktigt ballt, och de klarade av att uttala mitt namn. Så fick vi diplom och sen vänta på alla att bli klara och sen hade vi graduatat! Jag slängde inte min mössa i luften, men flera andra gjorde det.

 

Jag har bilder på min kamera, men jag har inte hunnit lägga in dem på datorn än, så just nu får det bli bilden här ovanför från Marias kamera.

 

Det känns konstigt att jag har haft min graduation. Dels för at det innebär att det här året har tagit slut. Det har gott så rasande fort att det inte går att fatta. Men också för att jag inte är klar med utbildningen här.

Det kommer nämligen bli så att jag kommer stanna kvar här i Santa Barbara ett år till. Det har tagit lång tid att fatta det beslutet, men det är det rätta. Jag älskar Santa Barbara, staten, landet, folket, skolan och jag är inte klar med det här. Jag behöver ett år till. Så jag kommer till Sverige i sommar och åker sen tillbaka till USA i augusti för ett år till med journalistik och foto på Santa Barbara City College. Så jag kommer graduata en gång till.

 

Både torsdag, fredag och lördag har inneburit avslutningsfester. Massa roliga fester på många ställen. en nu har folk redan börjat åka hem, och kommer fortsätta så under veckan. Vissa kommer jag kanske aldrig se igen, vissa kommer jag.

 

Imorgon åker jag och mamma och pappa till Los Angeles för några dagars turistande. Sen åker jag tillbaka till SB för en vecka innan jag flyger tillbaka till Sverige den 2 juni.

#1 - Jonas

Gratulerar Hammarn! Och härligt att du stannar ett år till. Det ger mig fortsatta möjligheter att hälsa på.

Ses i Juni!

#2 - Johan

Tack så mycket :D Jag ser fram emot både att ha dig här på besök och att träffas i sommar igen! =D

#3 - Jenny Strömberg

Åh grattis till graduation! Vi ses väl i sommar?! Måndagsklubben eller Leffes är ju ett måste =)

Hoppas allt är väl med dig, Johan!

kram från Jenny

#4 - Johan

Jenny

Tack så mycket! Absolut, vi måste ses i sommar. Ska bli jättekul! Måndagsklubben it is.