Härlig helg + slut på Ugly Betty

Det har varit en väldigt trevlig helg. Lärt känna flera nya människor och haft väldigt skoj.

 

Som jag skrev så åkte jag och Jocke till Sahar och Christine i IV i fredags och vi spelade en massa ölspel och lekar. Kings cup, Jag Har Aldrig och andra lekar. Vi drog sen ut på DP och där kom vi ifrån varandra. Som vanligt där. Till slut hängde jag med Veronicas roomies Diana och Magdalina så jag följde med i deras bil när de skulle åka tillbaka downtown.

 

Lördagen var stranddag. Härligt. Låg och kollade på en beachvolleyturnering. Sen på kvällen grillade och förfestade vi här. Veronica, Diana och Magdalina kom hit och vi drog sen ut på stan. Gick till Tonic, där jag inte har varit tidigare. Det var rätt lite folk, men vi ägde dansgolvet ändå.

 

Idag, liksom en av dagarna förra veckan har jag bara slappat och kollat på Ugly Betty. Ja, jag erkänner, även ifall det är pinsamt. Jag älskar det programmet. Det är roligt, bra karaktärer, bra skådelspelare, en härlig nivå på dramat, underbara dialoger och en allt igenom trevlig stämning. Tyvärr tycker dock inte alla det, och därför är serien nu nedlagd.

 

Jag har missat att kolla på avsnitten när de sänts i vår så jag har nu laddat ner alla och kollat på dem i följd. Idag tror jag att jag hade ett 4-5 timmars maraton med de sista avsnitten fram till det allra sista avsnittet. Serien höll standarden ända in i slutet. Finalavsnittet var väl lite lamt men det funkar. Jag kommer sakna den här serien. Framförallt bästa karaktärerna Amanda och Marc.

 

Ni kommer vara saknade!

 

Det här har också fått mig att tänka på hur mycket jag kommer sakna folket här när jag drar. Har nu köpt flygbiljett till Sverige. Flyger den 2 juni, landar 3 juni. Men jag har en känsla av att det här inte blir nåt avsked, utan mer ett ”vi ses snart igen”.