Jättemycket att göra + Cinco de Mayo

Shit, jag har haft så sjukt mycket att göra de senaste dagarna. Och allt har varit koncentrerat till två dagar känns det som. Måndag, ingenting, tisdag – jävligt mycket att göra, onsdag, väldigt mycket att göra, idag – ingenting.

Hade följade saker att göra i tisdags: lektioner på förmiddagen och kvällen, redigera foton, skriva ut foton, skriva ut texter att lämna in till showcase, ladda upp texter, bränna cd-skivor, förbereda intervju, göra photoshopläxa, jobba med final portfolion i grafisk design, åka fram och tillbaka hem för att hämta min kamera och sen försöka hinna med och äta. Allt under de fyra timmarna mellan de två lektionerna. Hann äta, gick med Sahar och Christine till det fantastiska sushi-stället vid hamnen. Det var behövligt för att jag inte skulle krevera.

 

Hem sent på kvällen och upp tidigt som fan på onsdagen.

 

Igår var vi på studiebesök på ett tryckeri i Ventura. Eftersom det är en bit att åka så drog vi från Santa Barbara vid kvart i sju. Det var roligt på tryckeriet och en trevlig utflykt. Vi åkte dit i en svenskbil med mig, Veronica, Sahar, Rebecka och Hanna.

 

Jag sov hela vägen hem i bilen. När jag kom tillbaka till skolan var det dags för nästa grej, min sista intervju för den här terminen. Vi håller på med avslutningsnumret av The Channels och ska intervjua en massa folk som tar examen. Jag intervjuade en toppstudent som blivit antagen av både UC Berkely och UCLA men valde att gå till LA. Intervjun gick bra. Sen skulle jag hem och skriva texten. Gick halvbra, men den blev på tok för lång. Så jag satt i ett par timmar och skrev om den, omorganiserade och sånt. Det är alltid jobbigt att skriva för mycket, för då måste man ta bort delar man verkligen gillar. Ville bli klar så jag kunde börja festa.

 

Igår var det nämligen Cinco de Mayo. En mexikansk högtid som firas till minne av ett slag som mexarna vann. Det firas mest av mexare i USA och det görs genom att dricka. Typ som alla svenska högtider då. Högtiden går också under namnet Drico de Mayo. Så igår körde vi meikanskt här hemma. Mexikansk öl, tequila, nachochips, mexikansk musik. Usch. Den där tequilan skulle jag aldrig köpt… Vi hade tänkt gå ut, men vi kom aldrig så långt.

 

Idag har vi haft Channels-lektion i typ 15 minuter. Alla var bakfulla. Nu ska jag snart till skolan igen och jobba med min final portfolio i grafisk design.

 

Mexico!