Brasilien, Into The Wild – och en klocka

Flygbiljetterna till bröllopet i Brasilien är nu bokade. Åker den 7 december från LAX via Miami och Rio de Janeiro för att komma fram till Fortaleza den 8. Ska vara där till den 15, sen bär det av tillbaka till USA för att direkt åka vidare mot Sverige.

 

På engelskan håller vi nu på med (samtidigt som uppsatsen) att läsa Into The Wild. Läste den i somras och läser nu om den. Den handlar om en man som lämnar samhället och familjen bakom sig och bestämmer sig för att leva själv och hikar runt i först västra USA och till slut försöker han överleva i Alaskas vildmark. Han lyckas inte. Redan på bokomslaget står det att han dör, och boken handlar om att försöka ta reda på vad som hände, varför han var som han var och varför han gjrode vissa val.

Ikväll (tisdag) tog jag och såg filmen från 2007. Det skilde en del från boken, men en riktigt bra film. Ett bra tips, men boken gav mycket mer bakgrund och hade en helt annan vinkel.

 

Jag har också gjort en film! Gjorde den i Photoshop och den var en av våra uppgifter den här veckan. Jag använde bara en stillbild som jag sen har duplicerat och ändrat läget för sekundvisaren i tio olika versioner av bilden, och sen lagt på ljud. Helt okej för att vara min första animation:

 


Det har blivit nåt konstigt i början av YouTube-klippet, så ignorera den första sekunden


Sist men inte minst: här är in senaste artikel i The Channels:
http://www.thechannelsonline.com/news/new-committee-will-help-students-and-teachers-deal-with-copyright-issues-1.1777345
#1 - Thomas

Ah, Into the Wild...! Jag och Redigerar-Marcus såg den för nåt år sen och blev ordentlgt tagna. Fantastiskt film! Dock har jag inte läst boken än, men nu är det väl dags att göra det. Hoppas det ordnar upp sig med struligheter hemifrån! Ha det gott!

#2 - emelie

grymt snyggt johan! måste också se filmen känner jag :) har bara hört gott om den...