Lite om valen – och jag är med i Hot Mess :D

Valen i tisdags fick väl både bra och dåligt. Tycker det är tråkigt att republikanerna tog över i Representanthuset. När allt är delat kommer ingenting att hända, och landet kommer nu vara lamslaget i två år, och bara fokusera på presidentvalet 2012.

Bra att Jerry Brown vann i Kalifornien. Meg Whitman har gjort så många dåliga saker under sin kampanj, och det var skönt att se att väljarna inte accepterade det.

Att Prop 19 (marijuana-omröstningen) inte gick igenom var lite oväntat, men inte överraskande, om man kan säga så. När inte så många unga väljare gick och röstade blev det så här. Nu kommer folk fortsätta röka på som vanligt, utan några skatteintäkter till staten eller stoppande av mexikanska knarkkarteller.

 

I Santa Barbara blev det väldigt intressanta val. Till skolstyrelsen, som vi skrivit väldigt mycket om, blev det tre av de sittande som fick gå. Rösträkningen är inte 100 % klar ännu, men som det verkar fick sittande ordföranden och vice ordföranden (Dobbs och Green som jag hade intervjuat inför valet) fick gå, liksom den gamla veteranen, 95-åriga Katherine Alexander som suttit i styrelsen i 49 år.

Flera reportrar från The Channels var ute under valnatten och rapporterade. Förlorarna befann sig på hemlig ort och var väldigt sura när de blev kontaktade efter valresultatet presenterats. De var riktigt dåliga förlorare, alla utom Alexander.

Tack vare hårt arbetande av en stor del av The Channels kunde vi redan dagen efter komma ut med en tidning med allt om valet. Riktigt häftigt. Jag hade ingen valartikel med, men dock en annan artikel, en notis och till och med ett foto!

 

Och nu nåt helt annat.

 

Jag är med i veckans avsnitt av Hot Mess, ca 45 sekunder in i klippet:

 

 

Bakgrund:

Hot Mess är en slags videoblogg av programledaren, modellen och mediapersonen Andrea Feczko. Hon är bland annat med i flera av Key of Awesome-videorna (som jag nämnt för ett tag sen) där hon bland annat spelar Ke$ha. Hon har också sina egna program där hon varje vecka går igenom de tre största snackisarna för tillfället. På hennes fan-sida på Facebook kan man komma med förslag om vilka ämnen som diskuteras mest, och jag föreslog att det i Kalifornien pratades väldigt mycket om Prop 19. Detta skrev jag dagen innan valet, och som ni vet så fick jag fel, och det nämner också Andrea. Men det struntar jag i, jag är med i Hot Mess med namn och bild, så nu kan jag dra jag tillbaka och leva på det här länge ;)

#1 - janne

Haha, vad kul! Dine første 15 minutes of fame, snart får du vel innbydelse til talk shows og sånn :)