Mycket gjort, Harry Potter – men fortfarande ingen svensk film

Bilen funkar igen! Nytt batteri = jag är king of the road igen. Extra kul att jag och Ola lyckades byta det helt själva med.

Den stora skolgrejen är nu klar. Har skrivit klart engelskauppsatsen om Don’t Ask, Don’t Tell. Det har väl gått rätt så bra tycker jag. Ska lämna in den i morgon bitti. Känns gott att ha det överstökat.

Men det är fortfarande mycket att göra de här tre dagarna. Följande ska jag klämma in på tre dagar, varav första dan (måndagen) nu är över:

  • Engelskauppsats
  • Läsa ut Into The Wild
  • Fixa bilen
  • Book quiz på Into The Wild
  • Tre fotouppgifter
  • Presentation av en artikel på The Channels
  • Gå på Academic Senate-möte
  • Skriva artikel om Academic Senate-mötet
  • Gruppmöte till Comm-klassen
  • Göra klart mina uppgifter inför inlämnandet av Comm-grupparbetet
  • Förbereda de praktiska grejerna till vår awesome presentation av Comm-grupparbetet
  • Intervju om praktikplats till våren
  • Packa inför helgen
  • Eventuellt fotbollslektion
  • Göra onlinediskussion till comm-klassen

 

Tre saker klara, många to go.

 

I lördags såg jag den nya Harry Potter. Det är den sjunde och sista boken som blivit till två filmer. Första delen visades nu, och del två kommer i maj tror jag. Filmen var riktigt bra, och följde boken riktigt bra. Himla bra att det blivit två filmer, då kan de ägna mer åt djupet i den första delen av boken, som den här filmer bygger på. Ni som inte sett filmerna kommer inte få ut nåt av den här, och man bör nästan ha läst böckerna för att uppskatta den fullt ut. Det känns verkligen som att de gjort den här filmen åt de inbitna fansen som har läst böckerna. Väldigt kul

 

Ikväll var det planerat att jag, Cecily och Lauren skulle göra ett nytt försök att se Luftslottet som Sprängdes. Den gick på en bio utanför stan, och nu när min bil funkar igen så körde jag. Men vi hittade inte bion. Vi körde runt länge, letade, fattade inte instruktionerna på GPS:en och var till slut tillbaka där vi började. Så eftersom vi ändå blev försenade struntade vi i filmen, åkte in till stan och åt glass och gick och kollade i affärer istället.

 

En av tre fullbokade dagar avklarade, och sen ska det bli så himla skönt med en lång helg helt utan att behöva tänka på skolarbete whatsoever. Tror att jag kommer blogga en gång till innan jag åker. Vi hörs!