Midterm-prov och ont i knät

I måndags blev det en liten fest här hemma (oväntat va?). Bara jag, Lauren, Ola och Louise. Vi satt hemma och snackade om Sverige, lyssnade på svensk rap, kollade roliga YouTubeklipp och sen drog vi till Sharkeez. Väldigt trevligt.

 

Det är midterm-period nu, och jag är glad att jag inte har så mycket att göra som många andra. Hade min midterm i Masscommunication idag. Det var lite krångliga frågor, men min magkänsla säger att jag gjorde bra ifrån mig. Har också en i Digital Darkroom som ska göras nån gång den här veckan, så den ska jag sätta mig med imorrn. Den är online, så det hoppas jag kommer gå bra.

 

Här är senaste artikel från val-reportern Johan: den nuvarande presidenten för skolstyrelsen, som hoppas bli återvald. Här kan ni läsa om honom:

http://www.thechannelsonline.com/news/candidiate-profile-joe-dobbs-1.1688631

Kolla gärna runt lite på tidningens andra artiklar, för det finns en hel del intressant med. En död människa funnen vid parken vid baseballplanen, samt skolans president försöker förklara bort varför de anställt en PR-människa för 24 000 $mitt under skolans sparåtgärder.

 

Fotbollen ikväll gick inte bra. I vår match var vi bara fyra mot fyra så det blev mycket springande, och då satsar man lite mer i duellerna så att man inte ska behöva springa så mycket. Då händer det lätt att man skadar sig, och det gjorde jag ikväll. Sprang in i en annan och slog i mitt knä riktigt rejält. Kunde inte springa nåt mer så jag gick av planen. Testade att spela de sista minuterna, men kunde då bara ställa mig som back/målvakt (trots att vi inte kör med målvakt, men skit samma, jag var skadad). Lyckades där dock rädda hela fem frilägen genom att göra riktigt häftiga hockeymålvaktsräddningar.

 

Jag inbillar mig att jag såg ut ungefär så här

 

Knät har svullnat upp en del ikväll. Ska ligga i sängen hela kvällen, och hoppas på att det blir bra imorrn.

 

I helgen ska jag åka iväg. I våras var vi på en journalistkonferens i LA, och nu är det dags för höstens version av JACC, i Fullerton. Den är bara regional för So-Cal så den blir inte lika stor som den i våras, men det kommer bli roligt ändå. Så mig kommer ni inte höra av förrän söndag tidigast.

#1 - Eller va

YEAH! än så länge är vi obesegrade! Toronto vann mot Pens å satan vad gött det känns när Pens förlorar men när dom förlorar mot Toronto så känns det sååååå mycket bättre.

Nästa match blir mot Rangers det blir spännande ;)

Har ännu fler Leetch nissar till dig nu btw.

#2 - thereselo

Haha ja då vore det ju iofs inte alls kul :P ta hand om knäet hurru du. vi ses imorgon!

#3 - Eller va

Jooooo,jag kollade resultatet precis och....YEAH! BABY YEAH! Toronto OT WIN! ;)



Sean Avery 3:e stjärna? wtf har han börjat spela hockey?! haha



Fixade grej till dina parents när dom kommer hem förresten mohaha xD