Mycket på gång

Allt rullar på en in rasande takt, och jag är nu verkligen uppe i det journalistiska valarbetet nu.

 

Som jag förutspådde så har kritiken mot vår artikel förra veckan inte låtit vänta på sig. Deanen som hängdes ut mest har skrivit ett långt inlägg på artikelns kommentarer och sagt att han inte gjort nåt fel, vi har felciterat alla, vi är en skam för skolan, bla, bla, bla. Även de två sittande styrelseledamöterna har hört av sig och kritiserat oss. Jag försökte få tag i en av dem i början på veckan med anledning av att de hört av sig till skolans president om detta. Inte till oss. Direkt till presidenten. Sen ringde han upp mig i onsdags morgon och kommenterade att han inte tyckte att han kom till sin rätt.

 

Men vi är fyra journalister som jobbade med detta. Vi vet vad de andra ställt för frågor och vilka svar vi fått. Vi har vårt på det torra. Bara för att de ät högt uppsatta herrar kan de inte skrämma oss.

 

Det har varit två debatter för kandidaterna den här veckan, och vi har varit på båda. Det hettade till rejält i torsdags när den sittande styrelseordföranden hamndae i verbalt bråk med ledaren för motståndnarna, den förre borgmästaren Marty Blum. Hon anklagade styrelsen för att ha tagit pengar från välgörenhet och använt till att anlita en PR-konsult åt dem själva, varpå ordföranden blev rasande och sa saker som ”du ska bara hålla käft, du vet ingenting om det här, du har inte varit med här”.

Dock råkar det vara så att vi på The Channels har fått tag på ett dokument som visar att de faktiskt har anlitat en PR-konsult. Räkna med en ny intressant artikel på onsdag…

 

Den här bilden var med på förstasidan i The Daily Sound efter torsdagens debatt. Jag har varit med på förstasidan i en amerikansk tidning! I alla fall mitt bakhuvud.

 

Annat som hänt utöver skoltidningen är att Christoffer och Lidia har flyttat ut. De åker till Brasilien om ett par veckor, och ska bo hos en kompis fram till dess. Nima som jag bodde med i våras har nu flyttat in.

 

Var på football igår, och tack vare mitt nya pressleg fick jag gå ner till planen och kunna ta bilder där. Ritkigt coolt att se matchen på nära håll. Och det var en riktigt spännande match med. Jämnt in i sista minuterna då spelet svängde hela tiden och båda lagen tappade bollen och spelet bröts. Med en minut kvar och motståndarna Southwest LA hade bollen redo att göra touchdown fick Vaquerors tag i bollen och lyckades få iväg en 70-yardspass till en kille som sprang fri. Därefter kunde de göra touchdown, och istället för motståndarna (som kunde avgjort ett par sekunder innan) så blev det Vaquerors som kunde ta sin första hemmaseger. Ritkigt snyggt och väldigt häftigt att stå längst framme vid plankanten och se det.

 

Man ser väldigt bra från plankanten.


Tog så klart bilder på det här laget med. Fler bilder på fb