Viktiga journalistuppdrag, plus kaliforniska tjejer

Idag var första deadline för skoltidningen The Channels, som kommer ut online på onsdag. Jag har inte med nåt i det här numret, vilket känns lite skönt. Det innebär att jag har kunnat ägna min tid åt annat så här de första veckorna.

 

Jag kommer dock få mycket mer att göra i höst med tidningen. Vi ska alla täcka varsitt område, kontinuerligt prata med de som är verksamma inom det och sen komma med förslag på artiklar om det. Jag har fått ett av de viktigaste områdena. Tillsammans med nyhetsredaktören Kyle ska jag täcka Academic Senate, som ansvarar för skolans verksamhet, samt Board of Trustees, skolstyrelsen som fattar alla beslut. Jag ska ha huvudansvaret för senaten, och hjälpa Kyle med styrelsen när det behövs, och tvärtom.

 

Detta är rätt häftigt faktiskt. Känns bra att jag har fått förtroende för att ha hand om de här viktiga sakerna. Kommer bli roligt att jobba med. Har dock hört att det brukar vara rätt tråkigt på de där mötena. Vi får se. Första mötet med Academic Senate är på onsdag.

 

 

Gaah, jag har haft en låt på hjärnan en hel vecka nu. Det är Katy Perrys California Gurls. Katy kommer från Santa Barbara, och hon bor här med pojkvännen och komiska radioprogramledaren Russell Brand. Många av mina kompisar har sett dem på stan titt som tätt, men jag har det inte än.

Låten handlar om hur bra kaliforniska tjejer är. Det är bara att hålla med. De är riktigt nice. Svenska tjejer är fortfarande bra, men de från Kalifornien har fördelen av att året runt vara solbrända och inte fullt påpälsade med vinterkläder.

Så, bara för att få in den i era hjärnor med, här kommer den. Videon är rätt udda, och utspelar sig i godislandet Candyfornia. Snoop Dogg är för övrigt också alltid cool.

 

Jaha, självklart har skivbolaget bestämt att man inte får embedda videon. Så här är länken till YouTube-vdeon.

 

http://www.youtube.com/watch?v=CwE-SLnLkqY&ob=av2e

 

West coast represent!