Händelserik födelsedagsvecka

Det har varit en väldigt rolig och händelserik vecka. Jag har haft det himla kul, men också haft väldigt mycket att göra i skolan.

 

Jag har skaffat ny dator. Nu har jag en Macbook Pro som funkar väldigt bra. Tar lite tid att komma in i alla småskillnader, men det ska nog gå bra.

 

Jag med nya datorn

 

Vi har fått en ny roommate. Nima har varit tvungen att åka tillbaka till Sverige så nu har Pontus flyttat in.

 

Födelsedagen var väldigt trevlig. Dagen innan var vi några stycken som var ute och åt middag, för på själva födelsedagen var det skola större delen av dagen. Det var redaktionsmöte på skolan, och Cecily tog med cupcakes som vi åt där. Tack!

Jag tog ledigt från fotbollen på kvällen och då var det fest. Vi hade väldigt roligt hela kvällen och natten.

 

Det har varit väldigt mycket att göra med skoltidningen den här veckan. Nu har man även fått  erfara de negativa grejerna med att vara editor.

Detta hände. För ett par veckor sen satte vi upp ett schema där Person A skulle medverka vid och skriva om Student Senate-mötet. Fine. Sen bestämde vi vilka personer som ska täcka vilka delar av skolan, och Person B fick Student Senate. Eftersom det är bättre att en person är där hela tiden bestämde vi att han skulle få ta över den story. Han ville det, och det var helt okej för Person A.

Den här veckan fick Person B reda på att han skulle vara i rätten på fredagen när mötet var. Problemet var att han inte berättade det för oss editors, utan bara till Person A. Hon kunde dock inte göra storyn eftersom hon bokat in att jobba eftersom hon skulle slippa mötet. Hon kommer och berättar det för mig. Jag försöker hitta nån som kan göra detta, men misslyckas och får göra det själv, och får ägna hela min lediga fredag åt det här. På måndag ska jag reda ut ett och annat med Person B.

 

Den andra storyn har varit mycket roligare. Sarah Palin och Dick Cheney har besökt stan, och detta skulle jag skriva om. Jag hade tänkt att prata med republikaner på skolan, men problemet var bara att det inte finns några republikaner på skolan. Inga alls. Dessutom nekades jag presspass till det här eventet. Men jag gick ner till Reagan Centret ändå, och där var det demonstrationer båda dagarna. Flera av dem var från City College, så dem kunde jag intervjua. Det kommer bli en bra story iaf.

 

Demonstranter snackar med en Palin-anhängare

 

Under helgen har vi haft besök. En tjej som Olas mamma känner har varit här och hälsat på för att kolla hur det är att gå på amerikansk skola. Varken Ola eller jag kände henne, men det har varit väldigt roligt att ha henne här och vi har haft väldigt trevligt. Emelie heter hon. Hon läser också till journalist, så hon var med mig när vi besökte demonstrationerna. Hon följde med mig när jag gjorde intervjuer och vi gick och drack kaffe och snackade en massa om tidningen och hur det är att plugga till journalist.

I fredags var vi och bowlade och käkade, och igår kollade vi på film allihopa.

 

Idag har jag varit ute och fotat till min klass. Den heter Fine Art photography, och jag skulle hitta en bild som fångar min konstnärliga stil. Liksom va? Jag har ingen konstnärlig stil. Så det blev tråkiga solnedgångar istället. Fick ett par bra bilder på annat också, men de ska jag edita i Photoshop imorrn så de får ni inte se nu. Så ni får hålla till godo med några vyer över dagen. På återseende.

 

Hamnen tidigare i kväll

 

Ledbetter beach, ca 50 m från där jag bor