Varmaste löprundan hittills

Just nu känner jag mig fruktansvärt nyttig. Men alldeles för varm och svettig.

Nu är klockan 12:33, på dagen. Eftersom jag kom upp tidigt i morse (tack vare Jockes klassiska ouvertur-marathon) så vill jag utnyttja dagen till fullo. Så jag bestämde mig för att dra ut och springa. Det var kanske inte den smartaste idén. Idag är nämigen en av de varmaste dagarna på länge. Har ingen termometer men det är en bit över 30, det kan jag säga.

Men jag sprang min vanliga runda, längs stranden, förbi piren och ända bort till stranden tar slut. Sen armhävningar och situps och sen tillbaka. Åtta kilometer är rundan, fram och tillbaka. Det var sjukt varmt och tröttsamt, men av nån anledning så var detta min snabaste runda hittills. Drygt 40 minuter.

Nu sitter jag i trädgården och ska plugga. Trots att jag duschade för 10 minuter en sitter jag fortfarande och eftersvettas. Mysigt.

Idag blir det maskeradaffären och beachvvolleyboll.