Earth day och konstiga fotbollsdomare

Fotbollen igår lördag var väldigt rolig. Vi spelade två matcher, vann en och förlorade en. Så vi ska spela igen nästa lördag.

 

I första matchen hade vi dock världens sämsta domare. Det hela började med ett offsidemål. Våra motståndare gjorde ett mål på en klar offside. Linjedomaren stod dock och sms:ade under tiden, men vinkade för offside när vi skrek det.  Domaren dömde dock att det var mål. Efter en massa diskussioner mellan domarna och lagkaptenerna dömde han dock bort målet. Ett tag. Efter paus sa han att det räknandes ändå. Vi bråkade lite till och han tog bort det. Efter full tid stod det 1-1 och domaren sa grattis till det andra laget och sa att de vann med 2-1 för målet räknades. Vi protesterade högljutt igen och domaren bestämde sig då för att det inte var mål och det skulle avgöras på straffläggning. Vi vann på straffläggning.

 

Den matchen var mot engelsmän som mobbade oss för att Sverige inte är med i fotbolls-VM. Mycket skönare då att vi vann. Andra matchen var mot brassar, och vi ska nog vara glada över att vi bara förlorade med 1-0.

 

Lagring innan matchen. Jag är till höger om killen som hoppar.

 

På kvällen var vi bara hemma här och grillade och festade lite. Det kom några folk från Elise och Buena Vista.

 

Idag åkte vi till In-N-Out Burger. Riktigt gott och billigt. Synd att alla bra matställen ligger så långt bort.

 

Efter det gick jag till Ralphs och handlade och då ringde Lauren och frågade om jag ville med till en marknad över Earth Day i några parker. Jag följde med och vi gick runt där och kollade på en massa stånd med grejer, djur, mat och musikscener. Vi hittade sex dollar på marken och köpte funnel cake för det. Det är en typ av våffelliknande grej som jag tror är friterad. Jordgubbar och grädde på med. Nom nom nom.

 

Inte min bild, men så här ser det ut.

 

Det var en väldigt cool marknad för att fira jorden, och det var fullt med gamla hippies överallt. Riktigt ballt.

Sen gick vi till en park jämte där de har en damm som är full med sköldpaddor. Satt och kollade på fiskar, sköldpaddor, ankor och änder och satt och snackade och hade jättetrevligt. Planera inför hennes födelsedag nästa vecka med.

 

Tyvärr hade jag inte med kameran till marknaden, det hade varit roligt.